Vraag over volgende situatie

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: nog rechts van dat fietspad stonden auto's geparkeerd, nu verboden. moet je dan om rechts af te slaan u links (zoals vroeger) of rechts van het fietspad opstellen??? er bevinden zich geen pijlen op dat vak.
Ik kan me niet goed inbeelden wat je bedoelt.
Thomas Wijns

Bericht door Thomas Wijns »

Afbeelding

Welke auto staat goed om rechts af te slaan
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Als de uiterst rechtse strook een rijstrook is waar ook auto's geparkeerd kunnen worden, dan staat de groene auto goed.

Als de uiterst rechtse strook een strook is die bestemd is voor parkeren en stilstaan, dan dient die dus niet om op te rijden. In dat geval staat de blauwe auto goed.

Vermits je de uiterst rechtse strook vrij smal hebt getekend, vermoed ik dat het een strook is om te parkeren. Ik zie niet in hoe anders nog auto's naast die geparkeerde auto's kunnen rijden.

Dus naar mijn mening: BLAUW is correct.
Thomas Wijns

Vraag over volgende situatie

Bericht door Thomas Wijns »

hallow..
heb een vraagje over de volgende situatie..

u bevind zich op een kruispunt, rode lichten, 2rijvakken in dezelfde richting met rechts ernaast een fietspad op de baan geschildert. nog rechts van dat fietspad stonden auto's geparkeerd, nu verboden. moet je dan om rechts af te slaan u links (zoals vroeger) of rechts van het fietspad opstellen??? er bevinden zich geen pijlen op dat vak.

volgens mij niet
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

De vraag is eigenlijk of het gedeelte rechts van het fietspad een rijbaan is of een parkeerplaats.
Quote: "Rijbaan" : het deel van de openbare weg dat voor het voertuigenverkeer in het algemeen is ingericht.
Thomas, kun je ook controleren of er borden staan die het parkeren toelaten (bv E9a, E9b,...).
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Eugeen kun je me dus even uitleggen wat je bedoeld met een rijstrook waar ook auto's kunnen geparkeerd worden
Foute terminologie van mij. Ik bedoel een rijbaan.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Als de uiterst rechtse strook een rijstrook is waar ook auto's geparkeerd kunnen worden, dan staat de groene auto goed.
Het parkeren is verboden op een rijbaan die verdeeld is in rijstroken

Eugeen kun je me dus even uitleggen wat je bedoeld met een rijstrook waar ook auto's kunnen geparkeerd worden
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie