Bromfietsers klasse A helm?

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Evita,

Waarschijnlijk is je boek van Florke een oudere versie want de wetgeving is ondertussen veranderd.

Je moet nu op bromfiets klasse A dus wel een helm dragen.

De bloedproef daartegen is een ander verhaal.

Vroeger hadden we de ademtest in het zakske blazen en de bloedproef.

Nu hebben we de ademtest genomen door een ademtesttoestel geen zakske meer dus. en een ademanalyse genomen door een ademanalysetoestel geen bloedproef dus.

Toch bestaat de bloedproef wel nog. ze wordt genomen als er geen ademanalysetoestel voorhanden is of als om een of andere reden de ademanalyse niet kan plaats vinden.

Hiernaast op de topic "ALCOHOL" staat alles netjes uitgelegd en hetgeen er staat is volledig up to date
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Evita

Bromfietsers klasse A helm?

Bericht door Evita »

Ja ik had een vraag. Op de site staat dat bromfietsers klasse A altijd een helm moeten dragen, dat dat verplicht is, maar in de boek van Flor Koninks staat dat die nooit een helm moeten dragen. En ook dat de bloedproef niet meer bestaat enzo. Maar wat is nu het juiste. Want nu kan ik er ook niet meer aan uit. Wie kan mij helpen? ik ga dinsdag mijn theorie afleggen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

En om alle misverstanden te vermijden: "een helm dragen" wil niet zeggen dat je die helm aan je arm moet dragen. Je moet hem wel degelijk op je hoofd dragen en correct vastmaken.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,
Quote: Op de site staat dat bromfietsers klasse A altijd een helm moeten dragen, dat dat verplicht is, maar in de boek van Flor Koninks staat dat die nooit een helm moeten dragen. En ook dat de bloedproef niet meer bestaat enzo.
Op de 1ste pagina van de site staat dat hij UP-TO-DATE is. Als er in de wetgeving iets verandert, dan passen wij dat onmiddellijk aan.

Dat gaat natuurlijk niet zo gemakkelijk met een handboek. Als morgen iets verandert, dan staat dat niet meteen in alle handboeken.
Sommige jongeren gebruiken een handboek van broer, zus of vrienden, maar dat is intussen al verouderd.

En dan doe je natuurlijk van die ontdekkingen dat in het handboek staat dat je geen helm moet dragen en op de site staat dat het wel moet.

In zulke gevallen heeft de site gelijk.
Plaats reactie