Meerijden met een leerling

Plaats hier andere vragen die niet meteen met de leerstof te maken hebben.
Bauwens Siemen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2019, 12:26

Meerijden met een leerling

Bericht door Bauwens Siemen »

Hey iedereen,

Ik zit dus met het volgende.
Een vriendin van mij is aan het leren rijden en heeft haar voorlopig rijbewijs waar ze mee alleen mag rijden maar ze heeft nog niet genoeg zelfvertrouwen om dit te doen en zou graag willen dat ik met haar meerijd omdat ze geen familie heeft die hiertoe tot in staat is of de tijd heeft om dit te doen maar we zitten dan met het volgende probleem dat ik mijn rijbewijs nog maar 3 jaar heb en hiervoor zou ik ze minstens 8/9 jaar(?) mijn rijbewijs al moeten hebben.

Dus ik vraag me nu af of het mogelijk zou zijn om haar te mogen begeleiden door middel van een opleiding of examens af te leggen of dergelijke.

Hopelijk heb ik het wat goed uitgelegd en kunnen jullie me helpen

mvg,
Bauwens Siemen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Meerijden met een leerling

Bericht door Benny Stinkens »

Dat is jammer genoeg voor jullie niet mogelijk. :idea:
De vereiste is hoe dan ook dat je minstens 8 jaar rijbewijs B moet bezitten en dat je de afgelopen 3 jaar geen veroordeling in een rechtbank hebt opgelopen.
Er is geen enkele opleiding die daar iets aan kan veranderen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Bauwens Siemen
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2019, 12:26

Re: Meerijden met een leerling

Bericht door Bauwens Siemen »

Benny Stinkens schreef: 12 nov 2019, 16:18 Dat is jammer genoeg voor jullie niet mogelijk. :idea:
De vereiste is hoe dan ook dat je minstens 8 jaar rijbewijs B moet bezitten en dat je de afgelopen 3 jaar geen veroordeling in een rechtbank hebt opgelopen.
Er is geen enkele opleiding die daar iets aan kan veranderen.
Ja had ik wel gedacht.
Achja voorlopig houden we het dan op alleen prive eigendommen :)
Toch bedankt!
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Meerijden met een leerling

Bericht door Inazuma »

Bauwens Siemen schreef: 12 nov 2019, 19:58 Achja voorlopig houden we het dan op alleen prive eigendommen :)
Denk er aan dat parkings waar je zomaar kan / mag oprijden, OOK een deel van de openbare weg zijn.


Dat zijn dan wel bedrijfs- of privé-eigendommen, maar géén afgesloten terreinen :!:
Plaats reactie