auto + remork

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
kampioen
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2006, 00:00

auto + remork

Bericht door kampioen »

hallo ik ben bekan 17 en ik zou graag met de auto leren rijden maar ook iineens met een remork want ik rij al in de autocross maar als ik op mijn achtien nog is den thorie moet gaan doe voor de remork moet da vin ik een beetje zot is da mogelijk alleen voor de auto da gaa da weet ik en magda als ik alleen mee en begleider da doen kan da of moet da met de rijschool en wat zou mij dat kosten
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Ik zal straks trachten je bericht te ontcijferen.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: auto + remork

Bericht door Rafael »

kampioen schreef: hallo ik ben bekan 17 en ik zou graag met de auto leren rijden maar ook iineens met een remork want ik rij al in de autocross maar als ik op mijn achtien nog is den thorie moet gaan doe voor de remork moet da vin ik een beetje zot is da mogelijk alleen voor de auto da gaa da weet ik en magda als ik alleen mee en begleider da doen kan da of moet da met de rijschool en wat zou mij dat kosten
Ik zal je even proberen te helpen Eugeen:
Code: Hallo, ik ben bijna 17 jaar. Ik zou graag met de auto leren rijden, maar kan ik dan ook ineens met een aanhangwagen leren rijden? Want ik rijd al in de autocross, maar als ik op mijn 18 nog eens theorie moet gaan doen voor een aanhangwagen, dan vind ik dat een beetje gek. Is het mogelijk alleen voor de auto, dat weet ik, en mag dat als ik alleen met een begeleider dat doe, of moet ik dat met de rijschool, en wat zou dat mij kosten?
Dit is een 'vertaling', hoewel ik het bericht nu nog maar half begrijp
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

me de rijschool magda ma ik vin da een beetje zot met de begeleider in een remork naar de autocross. Da kan ook voor de auto alleen maar ik weet ni ofda mag as ge bekan 17 zijt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Als ge de moeite nie neem om safoenlijk te skrijven zou het best 1ns kunne dat Eugeen de moeite nie neem om te antwoor

@Rafael, Misschien kun je dit ook eens vertalen zodat onze gast het kan lezen.
Dank bij voorbaat
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ kampioen:

De moderatoren hier zijn gaarne bereid een deel van hun schaarse vrije tijd te besteden aan het beantwoorden van jouw vragen. We verwachten wel een minimum aan beleefdheid en respect van jou. We hebben nog nooit iemand taalfouten kwalijk genomen. Maar we zijn niet bereid onze tijd te verkwisten met het ontcijferen van het taaltje waarvoor jij bewust kiest.

We nodigen je dan ook je aan de voorschriften van de Forumetiquette in dit verband te willen houden:
Quote: De meeste mensen die je bijdragen lezen, kennen je alleen maar via die bijdragen. Het is dan ook daarop dat ze je beoordelen.

Een goed geformuleerde bijdrage met weinig of geen taalfouten wordt ernstiger genomen dan een bijdrage die door de talrijke fouten haast onleesbaar is of door verkeerde woordkeuzes niet verstaanbaar is.

Je imago lijdt onder bijdragen die amper of niet voldoen aan de elementaire vereisten inzake stijl, vorm en niveau.

Gebruik hoofd- en kleine letters, evenals leestekens, waar ze nodig zijn. Nieuwe paragrafen maken duidelijk wat bij elkaar hoort en verluchten je bijdrage.

Herlees en herwerk je bijdrage minstens één keer volledig vooraleer je ze verzendt.
Met onze dank vooraf voor je begrip hiervoor.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Benny Stinkens schreef: Als ge de moeite nie neem om safoenlijk te skrijven zou het best 1ns kunne dat Eugeen de moeite nie neem om te antwoor

@Rafael, Misschien kun je dit ook eens vertalen zodat onze gast het kan lezen.
Dank bij voorbaat
Code: Als je de moeite niet neemt om fatsoenlijk te schrijven, zou het best wel eens kunnen dat Eugeen de moeite niet neemt om te antwoorden.
Toch geen serieuze reacties althans
Anonymous schreef: me de rijschool magda ma ik vin da een beetje zot met de begeleider in een remork naar de autocross. Da kan ook voor de auto alleen maar ik weet ni ofda mag as ge bekan 17 zijt
Code: Met de rijschool mag dat, maar ik het vind het een beetje dom om met een begeleider in een aanhangwagen naar de autocross te gaan. &#40???&#41 Dat kan ook met de auto alleen, maar ik weet niet of dat mag als je bijna 17 bent
Mijn toevoeging Leer AN en alle wegen gaan voor je open ^^
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: auto + remork

Bericht door digital »

kampioen schreef: hallo ik ben bekan 17 en ik zou graag met de auto leren rijden maar ook iineens met een remork want ik rij al in de autocross maar als ik op mijn achtien nog is den thorie moet gaan doe voor de remork moet da vin ik een beetje zot is da mogelijk alleen voor de auto da gaa da weet ik en magda als ik alleen mee en begleider da doen kan da of moet da met de rijschool en wat zou mij dat kosten
Beste kampioen, je moet eerst je rijbewijs B behalen, daarna kun je leren voor de aanhangwagen. Je kunt pas vanaf je 18de voor de vrije opleiding kiezen.

Hier volgt een verduidelijking:
1) Je volgt 12 uren theorie bij de rijschool (enkel verplicht voor de vervroegde opleiding vanaf 17 jaar)
1) Je legt een theorie examen af voor rijbewijs B
2) Je kiest één van de opleidingsmodellen voor rijbewijs B:
- model 1 met de rijschool (vanaf 18 jaar)
- model 2 met de rijschool (vanaf 18 jaar)
- model 3 vrije opleiding (vanaf 18 jaar)
- de vervroegde opleiding met leervergunning (vanaf 17 jaar)
3) Je legt een praktijkexamen af voor rijbewijs B.
4) Je kiest één van de opleidingsmodellen voor rijbewijs B+E:
- model 3 vrije opleiding (min. 1 maand stage)
- rijschool (8u les en dan onmiddellijk examen)
5) Je legt een praktijkexamen af voor rijbewijs B+E (aanhangwagen)
Eurnie

Re: auto + remork

Bericht door Eurnie »

Beste

Wat als je model3 de vrij opleiding neemt. Moet je dan ook een L op je remorke hangen?

Mvg
Arne Lips
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: auto + remork

Bericht door Benny Stinkens »

De L moet inderdaad op je voertuig hangen.
Meer info vind je hier:
http://www.goca.be/upload/documents_rbp ... _BE_NL.pdf
Veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: auto + remork

Bericht door Inazuma »

Eurnie schreef:Wat als je model3 de vrij opleiding neemt. Moet je dan ook een L op je remorke hangen?
2° Het voertuig :

d) moet op de achterzijde en op een duidelijk zichtbare plaats uitgerust zijn met het teken «L», waarvan het model is bepaald door de Minister;


Hang de L dus maar achteraan op de aanhangwagen.

Voor de auto heb je geen voorlopig rijbewijs meer -> geen L nodig
L op achterzijde auto is met aanhangwagen waarschijnlijk niet meer duidelijk zichtbaar

Bijgevolg : achteraan de aanhangwagen (= ook een voertuig)
Plaats reactie