praktijkexamen brommobiel

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: praktijkexamen brommobiel

Bericht door digital »

Claire schreef:
Moet ik mijn praktijkexamen afleggen na het volgen van min 2uur praktijkles of kan ik dit toch gaan afleggen zonder deze rijlessen ,want het lijkt me wat gek om praktijklessen te gaan volgen met een bromfiets van de rijschool terwijl ik uiteindelijk toch ga rijden met mijn Ligier.
Nadat je je theorie hebt behaald kun je een voorlopig rijbewijs A3 (model 3) afhalen op het gemeentehuis. Je mag je examen pas afleggen als je ten minste een stage doorlopen hebt (rijden met L) van 1 maand. Je mag tijdens de geldigheid van je voorlopig rijbewijs (max 12 maanden geldig) 2x deelnemen aan het examen. Ben je niet geslaagd moet je 2u les volgen bij de rijschool en mag je enkel met de rijschool deelnemen aan het examen. Zonder voorlopig rijbewijs mag je niet rijden.

Je zou ook kunnen overwegen om je rijbewijs te behalen met een 2-wielige bromfiets.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Er is een beetje onduidelijkheid of je al dan geen begeleider moet opgeven. Volgens mij is dit niet verplicht maar wel toegelaten. Ik zal dit verder onderzoeken en als ik iets meer weet laten weten.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Quote:
Artikel 6
De scholing op basis van een voorlopig rijbewijs is aan de volgende voorwaarden onderworpen :
1° De kandidaat :
...
j) moet vergezeld zijn van een begeleider die beantwoordt aan de in 3° voorgeschreven voorwaarden en die vermeld is op het voorlopige rijbewijs. Deze beperking is niet van toepassing op de houder van een voorlopig rijbewijs model 3 geldig voor de categorie A3 of A of van een voorlopig rijbewijs model 2
...
2° Het voertuig :
...
b) mag geen andere personen vervoeren dan deze bedoeld in artikel 9. Voor de categorieën A3 en A is elk vervoer van personen verboden...
Je mag dus geen begeleider meenemen.
Claire
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2005, 00:00

praktijkexamen brommobiel

Bericht door Claire »

Ik heb mij een brommobiel aangeschaft , maw een auto zonder rijbewijs. Maar aangezien ik geboren ben na 14/2/1961 moet ik hiervoor een rijbewijs A3 halen.

Wat mij niet helemaal duidelijk is , is het volgende :

Moet ik mijn praktijkexamen afleggen na het volgen van min 2uur praktijkles of kan ik dit toch gaan afleggen zonder deze rijlessen ,want het lijkt me wat gek om praktijklessen te gaan volgen met een bromfiets van de rijschool terwijl ik uiteindelijk toch ga rijden met mijn Ligier.

Iemand hier ervaring mee ?
Plaats reactie