Motor-Scooter

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Waterboyke
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2005, 00:00

Motor-Scooter

Bericht door Waterboyke »

Hoi,

Eerst en vooral, geweldige site, ik heb al veel bijgeleerd, echt duidelijk !!
Ik ben 24 jaar en ik wil me zo snel mogelijk, hangt af van hoe snel ik me gepast rijbewijs heb, een Motor-Scooter aanschaffen (200cc, 14,5KW)
Nu heb ik een paar vraagjes, ik moet dus het theoretisch examen afleggen gewoon voor het rijbewijs A als ik het goed heb ?
Wat zijn de belangrijkste onderwerpen die je zeker moet kennen voor het rijbewijs A ?
En dan als ik geslaagd ben, voor wat moet ik dan precies gaan want ik zie beperkt en onbeperkt enzo, vanaf 24jaar (en dat ben ik) is het onbeperkt, maar kan ik dat dan doen met automatische schakeling want ik kan niet schakelen en wil daar ook geen rijbewijs voor hebben ofzo want ik ga toch nooit een moto aanschaffen ?! Moet ik dan mijn pratijk examen afleggen met een schakelmoto of gaat dat ook effectief met een Motor-Scooter zijn ?
En wat is de snelste manier om uw rijbewijs te behalen want ik wil het echt zo snel mogelijk hebben ?
Sorry voor de vele vragen en bedankt al voor de antwoorden !
Groetjes,

Waterboyke

P.S. Al enig idee wanneer de theorie voor het rijbewijs A online komt ?

EDIT : Ik lees hier net ergens op het forum dat je nu zoveel keer als je wil het theorie-examen mag afleggen, geld dit ook voor mijn situatie ?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Een hele boterham hé. Hier alvast enkele antwoorden.
Quote: Ik lees hier net ergens op het forum dat je nu zoveel keer als je wil het theorie-examen mag afleggen, geld dit ook voor mijn situatie ?
Antwoord JA
Quote: Al enig idee wanneer de theorie voor het rijbewijs A online komt ?
99% is al online, nl de theorie voor rijbewijs B moet je ook voor rijbewijs A kennen.
Daarnaast staan op dit forum onder het topic Moeilijke Examenvragen nog enkele typische andere punten die aan bod kunnen komen.
Quote: wat is de snelste manier om uw rijbewijs te behalen want ik wil het echt zo snel mogelijk hebben ?
1. Theorie leren via de site
2. Zorgen dat je er meteen door bent op het theoretisch examen.
3. Praktijk Model 2
4. Zorgen dat je er meteen door bent op het praktijkexamen.
Quote: ik moet dus het theoretisch examen afleggen gewoon voor het rijbewijs A als ik het goed heb ?
JA
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Waterboyke schreef: Ik lees hier net ergens op het forum dat je nu zoveel keer als je wil het theorie-examen mag afleggen, geld dit ook voor mijn situatie ?
Ja maar, als je, zoals je aangeeft, zo snel mogelijk je rijbewijs wil halen, dan ga je er toch zeker wel voor zorgen dat je van de eerste keer slaagt, niet?
Waterboyke
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2005, 00:00

Bericht door Waterboyke »

Jozef schreef: Ja maar, als je, zoals je aangeeft, zo snel mogelijk je rijbewijs wil halen, dan ga je er toch zeker wel voor zorgen dat je van de eerste keer slaagt, niet?
Ja natuurlijk, ik ben al goed aan het leren van jullie geweldige site !!

Kan er iemand ook nog antwoorden op me andere vragen ?
Bedankt alvast !!
Gesloten