Rijbewijs B voor brommer

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Maarten Hoppe

Rijbewijs B voor brommer

Bericht door Maarten Hoppe »

Ik heb dus een vraag waar ik nergens een antwoord op vind ( gezocht op internet en overal gevraagd op tot ik vandaag op deze site kwam)

Ik ben dus 18 en ik ben 2 keer niet geslaagd voor exzaam theorie brommer maar ik ben wel geslaagd voor theorie van auto mag ik dit bewijs gebruiken voor brommer?

En dus nu naar een exzaamcentrum gaan en praktijk brommer afleggen?
En als ik nu pratijk auto slaag mag ik dan met de brommer rijden?

Dit waren mijn vragen

ik hoop dat jij deze kunt beantwoorden.

Hoppe maarten
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Quote: 4° geslaagd zijn voor een door de Koning in te richten examen over de kennis van de wetten en reglementen, het gedrag ter voorkoming van ongevallen, de voornaamste begrippen van mechaniek, alsook de eerste hulp bij ongevallen, betreffende het gebruik van de voertuigen van de categorie waarvoor het rijbewijs wordt aangevraagd de Koning bepaalt de nadere regelen inzake het onderricht.
Ik kreeg zelfs geen vrijstelling voor theorie van cat. A alhoewel ik een rij-instructeursbrevet heb om theorieles te mogen geven voor cat. A, B, C, D.

Als je je rijbewijs cat. B behaald hebt, krijg je automatisch cat. A3 erbij.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Als je een definitief rijbewijs B hebt, dan mag je daarmee ook met een bromfiets klasse B rijden. Jij krijgt er a.h.w. je rijbewijs A3 bij cadeau.

Als je een voorlopig rijbewijs B hebt, dan mag je daarmee helaas niet met een bromfiets klasse B rijden.
Dit antwoord is enkele dagen geleden op dit forum gegeven
Plaats reactie