Rijbewijs brommer

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Lotte

Rijbewijs brommer

Bericht door Lotte »

Hallo,

Vorig jaar heb ik mijn theorie examen voor brommer gedaan en ik was geslaagd. Nu verloopt mijn voorlopig rijbewijs voor m'n brommer bijna. Maar ik ga deze week mijn theorie examen voor auto afleggen. Als ik hiervoor slaag, mag ik dan blijven rond rijden met mijn brommer met een L achteraan, zelfs als mijn eerste theorie examen al verlopen is?
En als ik lessen volg in de rijschool en zo mijn voorlopig rijbewijs haal, geldt dit ook voor mijn brommer?

mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Lotte,

Als je een definitief rijbewijs B hebt, dan mag je daarmee ook met een bromfiets klasse B rijden. Jij krijgt er a.h.w. je rijbewijs A3 bij cadeau.

Als je een voorlopig rijbewijs B hebt, dan mag je daarmee helaas niet met een bromfiets klasse B rijden.

PS Laat ons weten hoe je theorie-examen afloopt.

Succes
Lotte

Bericht door Lotte »

aah ok

En als ik nu slaag voor mijn theorie examen auto deze week, kan ik dan daarmee ook een nieuw voorlopig rijbewijs voor m'n brommer aanvragen?

Het probleem is dat ik denk ik al te laat ben om nog een afspraak te maken om mijn praktijk examen brommer te gaan afleggen. Dat moet 6 weken op voorhand hebben ze mij verteld, en mijn voorlopig rijbewijs is niet zolang meer geldig heb ik net ontdekt :s
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Beste Lotte, als je reeds een voorlopig rijbewijs cat. A3 hebt afgehaald, kun je pas 3 jaar later opnieuw een voorlopig rijbewijs bekomen op voorwaarde geslaagd te zijn op het theorie-examen (3 jaar geldig). Je kunt wel de scholing verder zetten in een rijschool.

Maak voor jezelf uit of het nog de moeite loont aangezien je ook met een bromfiets (cat. A3) mag rijden als je je rijbewijs cat. B hebt behaald. Als je scholingstype Model 2 (3 maanden) gaat volgen zou ik het zeker niet meer doen.
Lotte

Bericht door Lotte »

Even meedelen dat ik geslaagd ben voor mijn theorie examen auto met twee kleine foutjes

HEEL VEEL DANK AAN DE MAKER(S) VAN DEZE SITE!

Volgende week heb ik mijn eerste rijles.

EN ik heb een afspraak voor mijn praktisch examen brommer

groetjes
Gesloten