Mondelinge vragen zijn belangrijk C

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
bighiro
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2019, 19:37

Mondelinge vragen zijn belangrijk C

Bericht door bighiro »

HELLO
Ik ben twee keer deelgenomen aan het mondeling examen en ben er niet in geslaagd
Dit zijn de vragen
Ik wil het correct beantwoorden

-Welke factoren beinvloeden tijdens het remmen, de remafstand?

-Noem enkele elementen die invloed hebben op het brandstofverbruik?

-Waar dient keuringsvignetten van uw voertuigcombinatie aan te brengen?

-Hoe worden de wielen aangedreven of anders gezegd geef de verschillende elementen van de aandrijflijn?

-Wat is de functie van een remvertrager en noem twee soorten remvertragers?

-U merkt dat de bedrijfsrem van uw voertuig niet meer voldoende werkt Wat zal u onmiddellijk doen?

-Tijdens het laden merkt u dat de goederen niet juist verpakt zijn of dat de verpakking stuk is.Wat doet u?

-U sjort de lading met spanbanden vast. Waarom gebruiktu hoekbeschermers?

-Welke maatregelen zult u nemen om diefstal van lading te voorkomen?

-Waar dient u de keuringsvignetten van uw voertuigcombinate aan te brengen?

-Welke persoonsgebonden documenten moet een bestuurder van een vrachtauto altijd bij zich hebben ?

-U bent betrokken bij een ongeval met gekwetsten en de hulpdiensten zijn nog niet ter plaatse. U moet de eerste hulp bij het slachtoffer toepassen. Wat moet u wel en niet doen?

-Hoe worden de wielen aangedreven of anders gezegd, geef de verschillende elementen van de aandrijflijn?

-De bestuurder is verantwoordelijk voor het laden en het ladingzekeren. Waarvoor is hij aansprakelijk?

-Stel u voor dat een verdacht persoon in uw richting stapt en geld eist. Wat is de goede houding?

-Hoe kan u voorkomen dat personen zich verbergen in uw vrachtauto?

-U heeft een inbreker op heterdaad betrapt in uw vrachtauto die geparkeerd staat op een parking. U staat oog in oog met de inbreker. Wat gaat u doen?

Bedankt
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Mondelinge vragen zijn belangrijk C

Bericht door Stefan Peeters »

Ik raad je aan om het handboek "vakbekwaamheid C" van Wees Wegwijs aan te schaffen en grondig door te nemen, inclusief de oefenvragen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
hirobig

Re: Mondelinge vragen zijn belangrijk C

Bericht door hirobig »

ik heb dat book en Boek dat plaats Sommige vragen zijn moeilijk
Ik ben geslaagd in 3 examens Maar het mondeling examen nee
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Mondelinge vragen zijn belangrijk C

Bericht door Stefan Peeters »

Je mag dat mondeling examen toch schriftelijk voorbereiden? Je mag dan toch je voorbereiding gebruiken tijdens de mondelinge ondervraging? Of mocht je dat niet?

In principe krijg je ruim voldoende tijd om een voorbereiding te maken. Wanneer je het handboek goed bestudeerd hebt zou dat geen probleem mogen zijn.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
bighiro
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2019, 19:37

Re: Mondelinge vragen zijn belangrijk C

Bericht door bighiro »

Ik wil deze vragen beantwoorden
moogulthesly33
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2024, 20:40

Re: Mondelinge vragen zijn belangrijk C

Bericht door moogulthesly33 »

ik heb vandaag bij de mondelinge examen geslaagd. deze waren de vragen:
1- Stel u voor dat een verdacht persoon in uw richting stapt en geld eist. Wat is de goede houding? 3 antwoord
2- 200 m voor uw in de tunnel een brand blijkt. wat moet je er doen? 4 antwoord
3- Als de lading beschadigd dan wie is er aansprakelijk?1 antwoord
4- Geef 3 parts van de aandrijflijn die wielen aangedreven 3 antwoord
5- als je route moet plannen ,wat moet je rekening houden zuinig brandstof te gebruiken? (2 antwoord)
6- Geef 3 hulpmiddelen om lading te verzekeren
7- wat moet je invullen/opschrijven op de CMR brief (4 antwoord)
8- er is een ongeval gebeurd en er zijn zwaregewonden. wat moet de bestuurder zeker zeggen aan de hulpdiensten? 3 antwoord
9- hoe kan een bestuurder imago van de bedrijf aan de klanten tonen? 4 antwoord
10 - kan niet meer herinneren sorry :)

Uitleg voor de examen; er is geen half punten krijg je 1 punt of 0. examinatoren best wel bij vragen stellen totdat ze kregen die antwoorden graag te horen. u mag shcrijftelijk voorbereiden zeker dat kan en u heeft 60 min. Wees wegwijs een aanrader success!!!
Plaats reactie