AM rijbewijs

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Duccie

AM rijbewijs

Bericht door Duccie »

beste het is me niet helemaal duidelijk in het theorie boek de bromfiets en motorfiets van flor koninckx lees ik dat er geen voorlopig rijbewijs is voor de bromfiets klasse B,en in de vragenreeks krijg ik vraag 1116 met de vraag moet een bestuurder van een bromfiets klasse b met een L rijden en daar is dan het antwoord: JA als hij met een voorlopig rijbewijs rijd....??? Weet iemand hier raad?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: AM rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Duccie schreef: 29 okt 2018, 14:58 beste het is me niet helemaal duidelijk in het theorie boek de bromfiets en motorfiets van flor koninckx lees ik dat er geen voorlopig rijbewijs is voor de bromfiets klasse B,en in de vragenreeks krijg ik vraag 1116 met de vraag moet een bestuurder van een bromfiets klasse b met een L rijden en daar is dan het antwoord: JA als hij met een voorlopig rijbewijs rijd....??? Weet iemand hier raad?
Het voorlopig rijbewijs AM is afgeschaft en vervangen door een praktijkopleiding (minstens 4 uur in een erkende rijschool) gevolgd door praktijkexamen.


http://www.goca.be/upload/documents_rbp ... _AM_NL.pdf
Duccie

Re: AM rijbewijs

Bericht door Duccie »

Bedankt,
Ik rij al 27 jaar vrachtwagen en kan het niet bijhouden hoe de wetgeving steeds veranderd,de dochter zal teleurgesteld zijn dat haar nog een praktijkexamen wacht ook en dat ze intussen tijd niet mag rijden op een L ookk niet na de 4 uur opleiding blijkbaar,je moet eerst met alles volledig slagen.
Maar met papa's auto rondknallen met 450PK is dan wel geen probleem met een gelaagde B theorie op zak :|
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: AM rijbewijs

Bericht door Stefan Peeters »

Klopt, de oefenvraag is niet (meer) correct.

@GRO: vraag best verwijderen misschien...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie