medische keuring

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Alain

medische keuring

Bericht door Alain »

Vraagje ?
Betreft medische keuring rijbewijs C
Mag je wanneer je reeds naar een geneesheer bent geweest en je medisch keuring is ok en je hebt de nodige papieren om je rijbewijs te doen aanpassen, verder rijden met je rijbewijs waar de medische keuring is afgelopen.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: medische keuring

Bericht door Stefan Peeters »

Neen, dat mag niet. De vervaldatum van de medische keuring moet op het rijbewijs vermeld staan.
Het rijbewijs afgegeven voor het besturen van de voertuigen van de categorieën C1, C, C1+E, C+E, D1, D, D1+E en D+E is geldig voor de duur aangeduid op het attest bedoeld in artikel 44, § 5.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Alain

Re: medische keuring

Bericht door Alain »

Ik begrijp het even niet.
§5. De in §§ 1 en 4 bedoelde geneesheer levert aan de aanvrager een attest af, overeenkomstig het in bijlage 6, XI voorgeschreven model.
Als de geneesheer me het attest meegeven heeft en u schrijft dat het geldig is voor de duur vermeld op het attest.
Waar kan ik dan vinden dat de vervaldatum ook op mijn rijbewijs moet staan?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: medische keuring

Bericht door Stefan Peeters »

Er staat dat het rijbewijs geldig is tot de datum....
Dat houdt in dat die datum op uw rijbewijs vermeld moet worden.

Idem voor de geldigheid van de code 95: het volstaat niet om na de vervaldatum van uw code 95 enkel 5 attesten van nascholing mee te zeulen, het moet op het rijbewijs vermeld worden.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie