Vraag nummer 34 - rijden tijdens een feestdag

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Maturin
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2017, 17:19

Vraag nummer 34 - rijden tijdens een feestdag

Bericht door Maturin »

Volgens Hoofdstuk II. Het voorlopig rijbewijs B (art. 2-7) , artikel 6 :Artikel 6

De kandidaat mag niet rijden van 22u. tot 6u. 's anderendaags op vrijdag, zaterdag, zondag, de vooravond van de wettelijke feestdagen en de wettelijke feestdagen.

Voor mij betekent dit dat ik indien ik een voorlopig rijbewijs heb ik niet mag rijden op feestdagen zelf ? Is die wetgeving not van toepassing ?
Zo ja dan begrijp ik het antwoord van de vraag niet, dat stelt dat ik met Kerstmis mag rijden. Is dat dan geen feestdag ?
En wat is het juiste tijdstip voor vooravond ? 18u ?

Dank bij voorbaat,

Maturin
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Vraag nummer 34 - rijden tijdens een feestdag

Bericht door bert.covens »

Maturin schreef: 07 mei 2017, 17:24 Volgens Hoofdstuk II. Het voorlopig rijbewijs B (art. 2-7) , artikel 6 :Artikel 6

De kandidaat mag niet rijden van 22u. tot 6u. 's anderendaags op vrijdag, zaterdag, zondag, de vooravond van de wettelijke feestdagen en de wettelijke feestdagen.

Voor mij betekent dit dat ik indien ik een voorlopig rijbewijs heb ik niet mag rijden op feestdagen zelf ? Is die wetgeving not van toepassing ?
Zo ja dan begrijp ik het antwoord van de vraag niet, dat stelt dat ik met Kerstmis mag rijden. Is dat dan geen feestdag ?
Jawel, Kerstmis is een feestdag. Op Kerstmis, mag je dus perfect overdag rijden vanaf 6 uur 's morgens.

En vanaf 22 uur 's avonds, mag het niet meer tot en met 26 december om 6 uur 's morgens.
Maturin schreef: 07 mei 2017, 17:24En wat is het juiste tijdstip voor vooravond ? 18u ?
24 december: vanaf 22 uur 's avonds tot en met 25 december om 6 uur 's morgens.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie