Van B naar A2

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
JDS82

Van B naar A2

Bericht door JDS82 »

Ik ben van in 2006 in bezit van mijn B rijbewijs ( ben 32 jaar) en ik zou graag een ninja 300 moto aanschaffen( A2). Aangezien ik al jaren ervaring heb in het verkeer is dus rijschool opleiding niet meer van toepassing voor mij. Wat zijn mijn mogelijkheden? want ik vindt de uitleg beetje onduidelijk.En ook het kosten plaatje ( theorie + praktijk examen) mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Van B naar A2

Bericht door GRO »

Lees deze pagina. Hier moet je normal een antwoord vinden op jouw vraag

http://www.gratisrijbewijsonline.be/rij ... 1deel0.htm
Gast

Re: Van B naar A2

Bericht door Gast »

Dus als ik het goed snap kan ik gewoon mijn theorie gaan afleggen, en indien geslaagd mijn voorlopig A2 rijbewijs gaan afhalen? En dit voorlopig is dan 1 jaar geldig? En mag het praktijk examen met mijn eigen motor worden afgelegd?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Van B naar A2

Bericht door Wouter »

Dan heb je het niet goed begrepen. Of niet goed gelezen, want het staat er toch duidelijk... Ook hoe lang een voorlopig rijbewijs geldig is en dat je het praktijkexamen op de openbare weg met je eigen motorfiets kan doen, staat toch duidelijk in de tekst...

Ik stel voor dat je de pagina nog eens goed leest, ik kan ook alles gaan overtypen, maar dat lijkt me dubbel werk.

Het komt erop neer dat je voor dat je een voorlopig rijbewijs kan krijgen, minstens een aantal lessen moet volgen, én een proef op privaat terrein moet afleggen.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: Van B naar A2

Bericht door Gast »

Dus ik ben verplicht om 9 uur praktijkles te volgen ( ook al heb ik 8 jaar ervaring in het verkeer) in een rijschool en er nog moeten voor betalen ook?! pffft, ruikt naar geldklopperij als u het mij vraagt hoor. En enig idee wat het kosten plaatje dan zal zijn? Of verschilt dit van rijschool tegen rijschool ?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Van B naar A2

Bericht door Wouter »

Gast schreef:Dus ik ben verplicht om 9 uur praktijkles te volgen ( ook al heb ik 8 jaar ervaring in het verkeer) in een rijschool en er nog moeten voor betalen ook?! pffft, ruikt naar geldklopperij als u het mij vraagt hoor. En enig idee wat het kosten plaatje dan zal zijn? Of verschilt dit van rijschool tegen rijschool ?
Ruikt naar een degelijke rijopleiding. Zeker voor motorfietsen is het zeer belangrijk de juiste rijtechnieken en inzichten te krijgen, die een instructeur je kan bijbrengen. Zomaar van dag 1 op dag 2 op je moto springen en beginnen proberen op je eentje is levensgevaarlijk.

Ik heb zelf niet echt een idee van de prijzen, je kan best eens informeren bij rijscholen in je buurt hoeveel een lessenpakket zou kosten.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Gast

Re: Van B naar A2

Bericht door Gast »

Mja ik heb al gereden met een crossmotor( 125 2T) dus heb toch al wat ervaring ;) ik heb contact opgenomen met rijschool waar ik mn B rijbewijs heb gehaald in de tijd.Ik zal het zo moeten doen als de wet dit zo voorschrijft; niets aan te doen , bedankt voor de uitleg.
Plaats reactie