bedenking met juiste antwoord voor examenvraag 1829

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Defruyt A

bedenking met juiste antwoord voor examenvraag 1829

Bericht door Defruyt A »

De vraag werd als volgt gesteld:
De passagier op deze motorfiets draagt niet alleen geen helm en heeft haar rechterhand niet om het middel van de bestuurder, maar draagt ook ongepaste kledij.
Het niet dragen van een beschermingspak...

A/ ... is geen probleem.
B/ ... is af te raden en gevaarlijk.
C/ ... is een overtreding.

Op de foto is duidelijk te zien dat de vrouw geen broek draag en zelfs de bestuurder een korte broek.
In allebei de gevallen volgens mij een overtreding. En dan zou het antwoord C moeten zijn. Maar volgens jullie is het antwoord B! De nieuwe wetgeving zegt dat men zowel een jas als broek moet dragen die de ledematen volledig bedekken. Of heb ik het verkeerd voor?

alvast bedankt op de komende reactie.
Alex
Defruyt A

Re: bedenking met juiste antwoord voor examenvraag 1829

Bericht door Defruyt A »

Na het na te lezen op het forum is mijn euro gevallen, het is niet verplicht om geen beschermkledij te dragen en daar door waarschijnlijk ook als geen overtreding gezien!
:? haast en spoed is zelden goed :wink:
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: bedenking met juiste antwoord voor examenvraag 1829

Bericht door Wouter »

Een echt beschermingspak is inderdaad niet nodig.

Lange broek, lange mouwen, handschoenen en schoenen die tot boven de enkels komen (en uiteraard ook een helm) zijn verplicht, maar dit hoeft geen speciale beschermende kledij te zijn.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: bedenking met juiste antwoord voor examenvraag 1829

Bericht door Inazuma »

Defruyt A schreef:Na het na te lezen op het forum is mijn euro gevallen, het is niet verplicht om geen beschermkledij te dragen en daar door waarschijnlijk ook als geen overtreding gezien!
:? haast en spoed is zelden goed :wink:
8)

Het is in België helaas nog steeds perfect toegelaten om met een trouwjurk met lange mouwen, een legging, kanten handschoentjes, en fuck-me bottekes op een motorfiets (mee) te rijden ...


BIVV : http://bivv.be/frontend/files/userfiles ... Belgie.pdf" target="_blank
pagina 12

Hoewel motorrijders slechts 1% van de totale afgelegde afstand in België afleggen, vertegenwoordigen zij 6% van de lichtgewonden, 13% van de zwaargewonden en 15% van de verkeersdoden in België.
Het ongevalsrisico is dus 6 keer hoger met de motor als met de auto en het overlijdensrisico is zelfs 14 keer hoger.



Maar geen enkel politicus durft het aan om echt (CE gekeurde) beschermende kledij te verplichten :!:
Plaats reactie