Proefexamen C

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
Joey

Proefexamen C

Bericht door Joey »

Hallo bij vraag 3127,

Is er een foutje denk ik.


Hoe oud moet een bestuurder zijn om met een trekker + aanhangwagen met een M.T.M. van meer dan 7500 kg te mogen rijden?


A/ 18 jaar.
B/ 21 jaar.

Het antwoord kan zijn 21 zonder vakbekwaamheid maar, met vakbekwaamheid mag dit toch al vanaf 18 jaar of zie ik dit verkeerd?


Alvast bedankt,

Joey
Gast

Re: Proefexamen C

Bericht door Gast »

Joey schreef:Hallo bij vraag 3127,

Is er een foutje denk ik.


Hoe oud moet een bestuurder zijn om met een trekker + aanhangwagen met een M.T.M. van meer dan 7500 kg te mogen rijden?


A/ 18 jaar.
B/ 21 jaar.

Het antwoord kan zijn 21 zonder vakbekwaamheid maar, met vakbekwaamheid mag dit toch al vanaf 18 jaar of zie ik dit verkeerd?


Alvast bedankt,

Joey
Sorry als ik lastig ben maar vraag 3101,

Als je tachograaf defect is moet je toch direct de politie verwittigen? en terwijl alles manueel bijhouden?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Proefexamen C

Bericht door GRO »

Ik vraag aan onze moderator Stefan om dit even na te kijken.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Proefexamen C

Bericht door Stefan Peeters »

Gast schreef:3127
Het antwoord kan zijn 21 zonder vakbekwaamheid maar, met vakbekwaamheid mag dit toch al vanaf 18 jaar of zie ik dit verkeerd?
dat klopt. Maar in de vraag wordt niet over vakbekwaamheid gesproken en de basisregel is nog steeds dat je 21 moet zijn om dergelijke combinatie te besturen.
Gast schreef:3101
Als je tachograaf defect is moet je toch direct de politie verwittigen? en terwijl alles manueel bijhouden?
Neen. Je moet alles manueel bijhouden en binnen de 7 dagen de tachograaf laten herstellen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie