BE B 96 wtf??

Vragen i.v.m. andere rijbewijzen.
bartenke
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2013, 14:12

BE B 96 wtf??

Bericht door bartenke »

wat mag ik trekken met mijn rijbewijs vorig week afgeleverd? 3500 kilo met aanhangwagen en auto massa?
wat is die code 96
wat is dan verschil met BE?
ik snap het niet meer??
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: BE B 96 wtf??

Bericht door Wouter »

Het verschil tussen mét of zonder code 96 heb ik hieronder in het rood aangeduid. Het verschil met BE is dat daar de MTM van de aanhangwagen ALTIJD groter mag zijn dan 750kg, zonder extra voorwaarde.

B:
-) Aanhangwagen met een maximale toegelaten massa van ten hoogste 750 kg worden gekoppeld.
-) Aanhangwagen met een maximale toegelaten massa van meer dan 750 kg, mits de maximale toegelaten massa van dit samenstel niet meer dan 3 500 kg bedraagt.

B+code96:
-) Aanhangwagen met een maximale toegelaten massa van meer dan 750 kg, mits de maximale toegelaten massa van dit samenstel niet meer dan 4 250 kg bedraagt.

BE:
-) Aanhangwagen of oplegger met een maximale toegelaten massa van ten hoogste 3 500 kg
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
bartenke
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2013, 14:12

Re: BE B 96 wtf??

Bericht door bartenke »

Wouter schreef:Het verschil tussen mét of zonder code 96 heb ik hieronder in het rood aangeduid. Het verschil met BE is dat daar de MTM van de aanhangwagen ALTIJD groter mag zijn dan 750kg, zonder extra voorwaarde.

B:
-) Aanhangwagen met een maximale toegelaten massa van ten hoogste 750 kg worden gekoppeld.
-) Aanhangwagen met een maximale toegelaten massa van meer dan 750 kg, mits de maximale toegelaten massa van dit samenstel niet meer dan 3 500 kg bedraagt.

B+code96:
-) Aanhangwagen met een maximale toegelaten massa van meer dan 750 kg, mits de maximale toegelaten massa van dit samenstel niet meer dan 4 250 kg bedraagt.

BE:
-) Aanhangwagen of oplegger met een maximale toegelaten massa van ten hoogste 3 500 kg
wat is het vershcil in examen van B96 en B+E??
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: BE B 96 wtf??

Bericht door bert.covens »

Je dient identiek hetzelfde praktijkexamen af te leggen. Enkel de voorwaarden waaraan de combinatie moet voldoen, verschillen onderling. Dus als je toch overweegt om ervoor te gaan, zou ik je adviseren om ineens voor de B+E te gaan.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie