Op een andere forum heb ik gezien dat een verkeersbord dat een vermindering van de snelheid aangeeft als dat meer is dan 20 km, dat daar dan een onderbord moet opstaan.
Maar op de theorie hier staat daar niets van. Is dat juist?
Onderbord
Dit is inderdaad zo BUITEN DE BEBOUWDE KOM.
Als daar een snelheidsbeperking wordt opgelegd door een bord C43 die meer bedraagt dan de maximale toegelaten snelheid, dan moet onder het eerste C43 bod dat je ziet een onderbord staan dat aankondigd over hoeveel meter die snelheidsvermindering ingaat.
Voorbeeld:
Je rijdt op een baan waar je normaal 90 km/uur mag rijden.
Er zijn openbare werken en er wordt een snelheidsbeperking opgelegd met als maximale toegelaten snelheid: 50 km/uur.
(90 - 50 = 40 km) Het verschil tussen de normale maximaal toegelaten snelheid met de opgelegde snelheidsbeperking is meer dan 20 km/uur (40 km/uur). Wel in dat geval moet onder het eerste bord C43 een onderboed staan dat aangeeft over hoeveel meter die snelheidsbeperking begint.
Bord C43
Dit is niet vermeld bij de theorie omdat dit niet wordt gevraagd.
Als daar een snelheidsbeperking wordt opgelegd door een bord C43 die meer bedraagt dan de maximale toegelaten snelheid, dan moet onder het eerste C43 bod dat je ziet een onderbord staan dat aankondigd over hoeveel meter die snelheidsvermindering ingaat.
Voorbeeld:
Je rijdt op een baan waar je normaal 90 km/uur mag rijden.
Er zijn openbare werken en er wordt een snelheidsbeperking opgelegd met als maximale toegelaten snelheid: 50 km/uur.
(90 - 50 = 40 km) Het verschil tussen de normale maximaal toegelaten snelheid met de opgelegde snelheidsbeperking is meer dan 20 km/uur (40 km/uur). Wel in dat geval moet onder het eerste bord C43 een onderboed staan dat aangeeft over hoeveel meter die snelheidsbeperking begint.
Bord C43
Dit is niet vermeld bij de theorie omdat dit niet wordt gevraagd.
Laatst aangepast door eugeen op Vr Jun 03, 2005 9:45 pm, in totaal 1 keer bewerktQuote: Art 9.9.3° - K.B. 11/10/1976
Wanneer een snelheidsbeperking wordt opgelegd buiten de
bebouwde kom, moet het eerste verkeersbord C43 aangekondigd worden door een gelijkaardig verkeersbord, aangevuld met een onderbord van het type Ia van bijlage 2 tot dit besluit, indien het verschil tussen de maximale toegelaten snelheid en de opgelegde snelheidsbeperking meer dan 20 km/u. bedraagt.