Wanneer en hoe.

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Sander
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2006, 00:00

Wanneer en hoe.

Bericht door Sander »

Beste,

Heb dus alles eerst eens doorgelezen, nu hoe gaat het juist in zijn werk. Zoals ik het gelezen heb en snap is het dus vanaf 1 september dat je dan vanaf 16jaar en 9 maanden je theorie examen mag doen. En dan kan je een voorlopig rijbewijs aanvragen voor met een begeleider te kunnen rijden. Maar als je dan 17 bent kan je toch niet aan een voorlopig rijbewijs bekomen omdat ik dacht dat je vanaf 18 jaar toch pas de baan op mag. Dus kun je pas vanaf je 18 oefenen voor je praktijk examen dan, juist?

Heb ik het juist?


Dank bij voorbaat
Sander
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Maar als je dan 17 bent kan je toch niet aan een voorlopig rijbewijs bekomen omdat ik dacht dat je vanaf 18 jaar toch pas de baan op mag.
Lees nog eens het hoofdstuk NIEUWE RIJOPLEIDING
Quote: WANNEER KAN JE HET PRAKTISCH EXAMEN AFLEGGEN?

Je moet 18 jaar of ouder zijn.
Je moet sedert minstens 3 maanden houder zijn van een voorlopig rijbewijs B.
Hoe kun je voor je 18de al minstens drie maand houder zijn van een voorlopig rijbewijs B als je volgens jou pas vanaf 18 jaar op de baan moogt???
Sander
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2006, 00:00

Bericht door Sander »

Dus van zodra als je je theorie examen hebt gedaan kan je je voorlopig rijbewijs aanvragen? En vanaf dan kan je met een begeleider de baan op? Is dit noodzakelijk dat dit met een rijschool gebeurt?


Mvg
Sander
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Sander schreef: Dus van zodra als je je theorie examen hebt gedaan kan je je voorlopig rijbewijs aanvragen? En vanaf dan kan je met een begeleider de baan op? Is dit noodzakelijk dat dit met een rijschool gebeurt?


Mvg
Sander
En moet je dus geen 18 zijn maar van zodra je je examen hebt gedaan.

Ben ik nu juist?

Heb me ondertussen maar geregistreerd omdat deze site nog wel zeker en vast van pas gaat komen. Alles tot laatste haartje uitgewerkt.
Plaats reactie