hoelang leren?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

hoelang leren?

Bericht door gast »

i ben v plan morge voormiddag te leren en in de namiddag het examen te gaan afleggen

hoe lang hebbe juliie er aangeleerd of hoe lang zou je er normaal moeten aanzitten?
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: hoelang leren?

Bericht door Rafael »

Anonymous schreef: i ben v plan morge voormiddag te leren en in de namiddag het examen te gaan afleggen

hoe lang hebbe juliie er aangeleerd of hoe lang zou je er normaal moeten aanzitten?
Je krijgt nooit deze hele site doorgenomen op een voormiddag. Althans niet aandachtig. Hoe lang je er aan zou zitten? Hangt van jouw capaciteiten af. Veel succes, maar als je zou slagen, weet dan maar zeker dat je veel geluk gehad hebt, en eigenlijk nog niets weet.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Het hangt af van hoeveel uren je per dag leert.
Een conservatieve schatting: 1 tot 2 uurtjes per hoofdstuk en dan nog evt. de proefexamens.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

ben vanochtend dus om 7u begonnen. aan tempo van uurtje leren-&gt kwartiertke pauze (langere middagpauze wel) ben ik nu klaar - de oefenvragen gingen altijd goed- de foute die ik maakte ware meestal te wijte aan er beetje snel over gaan, gwn niet genoeg denken. maaar ik begreep steeds meteen de fout zat.

nu zaterdag en zondag die proefexamens maken en alsdat goed gaat maandag naar het examecentrum
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

had het wel n beetje oonderschat geef ik toe
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Gast schreef: had het wel n beetje oonderschat geef ik toe
Dat vind ik sportief van jou.

Als je te snel wil gaan, is de kans groot dat je er een week na het examen al 70% van vergeten bent. En dat kan toch niet de bedoeling zijn. Het gaat immers om veel meer dan een rijbewijs: het gaat erom dat je een veilige bestuurder wordt.

De Romeinen zeiden reeds: &quotFestina lente&quot = haast je langzaam.

Haast en spoed is zelden goed,
Behalve als men vliegen vangen moet.

Succes met je verdere studie !
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste gast,

Als ik een cursus geef duurt die 12 uren, en als ik je die moest geven op 1 dag hangt je tong op je tenen voor je halfweg bent.

Zoals Rafael reeds meld kan het best zijn dat je de ganse site in eenmaal kunt leren. (en misschien nog slagen ook)
Maar verstandig is dat alles behalve, als je zo te werk gaat kun je zelfs zonder te leren en met je ogen dicht slagen
(gokken noemt men dat )

Hoe dan ook ik wens je veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

ik heb ong uurtje geoefend en was met succes door. Broer heeft evenlang geleerd en ook meteen door.

Ik : 4 fouten

Broer : 1 fout !
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Proficiat! En succes met je praktijkopleiding! We horen graag nog wat van jou en je broer.
Plaats reactie