Leren autorijden zonder rijschool

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Jona
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2006, 00:00

Leren autorijden zonder rijschool

Bericht door Jona »

Weet iemand hoe je het best kan leren autorijden zonder rijschool? (Dus met de ouers?) Kan ik gewoon na mijn theorie-examen een voorlopig rijbewijs halen? En waar haal ik een 'L'? Hoe lang mag ik dan rijden vooraleer ik examen ga doen?
Bedankt op voorhand!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Jona,

Als je geslaagd bent voor het theoretisch examen, kan je een voorlopig rijbewijs bekomen.

Als je daar nog even mee wacht, kun je vanaf 1 september een voorlopig rijbewijs bekomen om te leren rijden met een begeleider (deze moet al wel minstens 8 jaar een Belgisch of Europees rijbewijs hebben dat geldig is voor categorie B).

Dat voorlopig rijbewijs is 36 maanden geldig. Ten vroegste na 3 maanden mag je het praktisch examen afleggen.

Je kan ook nu al een voorlopig rijbewijs model 3 bekomen om te leren rijden met een begeleider. Dat blijft geldig tot de datum die erop vermeld staat, maar als je wil, mag je het vanaf 1 september 2006 inruilen voor een nieuw voorlopig rijbewijs waarvoor de nieuwe regels gelden.

Een L van Gratis Rijbewijs Online kun je bekomen in de KBC-kantoren.

Een tweede binnenspiegel voor de begeleider vind je onder meer in de autoshops en bij een aantal tankstations.
JC
Berichten: 293
Lid geworden op: 22 feb 2006, 00:00

Bericht door JC »

Jona,

Laat je ouders ook eens op de site surfen. Omdat het niet zo evident is iemand te leren rijden. Hier kunnen ze tips vinden en vragen stellen.

Succes met de rij-opleiding !
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Laat je ouders ook eens op de site surfen.
Geen slecht gedacht JC, er zouden wat meer ouders eens op onze site mogen surfen, ze is er tenslotte voor iedereen.

Ook mensen die hun rijbewijs al lang hebben zouden deze site heel goed kunnen gebruiken om eens bij te scholen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Ik blijf de site nog op de voet volgen al post ik niet altijd
Jij blijft voor ons een vaste waarde Linda, daar hoef je niet regelmatig voor te posten hoor
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: Jij blijft voor ons een vaste waarde Linda, daar hoef je niet regelmatig voor te posten hoor
Daar sluit ik me graag volledig bij aan!
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Ik blijf de site nog op de voet volgen al post ik niet altijd

En mijn partner die me heeft leren rijden kwam regelmatig een kijkje nemen op deze site zodat we zeker geen fouten zouden maken tijdens het exame en het heeft ons super geholpen want ik was er van de eerste keer door
Plaats reactie