Vraagje

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Was het verkeersbord misschien voorzien van een onderbord dat de plaats aangeeft waar het verbod begint?

Afbeelding
met daaronder
Afbeelding
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Jozef schreef: Was het verkeersbord misschien voorzien van een onderbord dat de plaats aangeeft waar het verbod begint?

Afbeelding
met daaronder
Afbeelding
Oh ja, inderdaad heb em door, het bord begint pas vanaf die plaats, dus er voor mag je in principe niet parkeren.. bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ook rekening mee houden dat dit bord alleen het parkeren op de bermen verbied dus ook achter het bord mag ik op de rijbaan parkeren
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Bram

Vraagje

Bericht door Bram »

Bij de proefexamens had ik een vraag waar duidelijk een bord stond van parkeerverbod van de 1ste tot de 15de van de maand de vraag hierbij was


Het is vandaag 5 april. Mag ik voor dit bord op de rijbaan parkeren?

Ik antwoordde neen, terwijl het antwoord ja moest zijn en het gaat ook niet over de berm maar over de rijbaan, dit begrijp ik niet, bedankt voor de replies alleszins.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Benny Stinkens schreef: Ook rekening mee houden dat dit bord alleen het parkeren op de bermen verbied dus ook achter het bord mag ik op de rijbaan parkeren
De cursus beweert het tegendeel?

*Letterlijk geciteerd: Parkeerverbod langs deze kant van de rijbaan van de 1ste tot de 15de van de maand, het parkeerverbod geldt NIET voor bermen, enkel voor de rijbaan....
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Ik vermoed dat Benny even verstrooid geweest is ...

Bram heeft het bij het juiste eind: dit parkeerverbod geldt inderdaad op de rijbaan, niet op de bermen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: De cursus beweert het tegendeel?
Beste gast,

De cursus heeft gelijk
Door te snel te zijn en misschien ook wel de warmte het ik het inderdaad verkeerd geschreven.
Sorry.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie