Waar theorie-examen en praktijkexamen?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Sofie schreef: O en je andere vraag : theorie moet je afleggen waar je woont, praktijk mag je kiezen (ik heb dit bvb gedaan waar ik op kot zit)
Ik wil jou niet tegenspreken, beste Sofie, maar ik denk dat je even verstrooid geweest bent, want het is net omgekeerd:

theorie om het even waar.praktijk in het examencentrum van je woonplaats of van de vestigingsplaats van de rijschool.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

hm, ja, ik heb wat vlug gepost :p maar je mag wel kiezen welke rijschool je neemt voor het praktijkexamen hé, het is vervolgens het examen dat je moet afleggen waar je woont (met eigen begeleider) of waar de rijschool is (met instructeur dus). Is het dan zo volledig, het antwoord?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Zoals ik van jou gewoon ben, Sofie: uitstekend.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

oke merci ons mam hare vriend heeft voorgesteld om mij te leren rijden maar dien woont in gent en ik in antwerpen maar denk eventueel voor maneuvres in te oefenen enz kan ik wel zo doen. Ik wil graag mijn rijbewijs maar ja ons mam haar haren komen al naar boven toen ik sprak over volledig met de rijschool te doen en erna alleen te mogen rijden:s ik zal nog wel zien eerst door de theorie echt merci'kes voor je reacties

Ik ga nu leren voor mn examens in school merci'kes
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

alvast veel succes, zowel met rij examens als gewone Afstand valt altijd te overbruggen, bedenk maar wat een zegen het is dat er iemand is die je wà­l leren rijden (of inoefenen tijdens stage), in de praktijk is dat immers niet altijd evident
Sharis

Waar theorie-examen en praktijkexamen?

Bericht door Sharis »

Ik ben 20 jaar en ben aan het overwegen om aan mijn rijbewijs te beginnen maar er zijn eerst een probleem dat opgelost moet worden. Als ik zou leren rijden zou het volledig met de rijschool moeten want ik heb niet zo direct iemand uit mijn nabije omgeving die mij het kan leren en ja het oefenen erna ik mag namelijk niet of wss niet met ons mama haar auto rijden maar mss wel met die van ons pa maar vermits die veel werkt...dan vraag ik me af of die dagen dan voldoende ga zijn. Moet je waar je theoie hebt gedaan in dat zelfde examencentrum ook uw praktijk gaan doen?En is dat waar dat de zomervakantie meestal al vol zit?

Vriendelijke Groeten
sharis
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Zelf had ik ook niet echt iemand om het me te leren (ook geen auto van thuis etc die ik mocht gebruiken hoewel ik alleen mocht rijden in de stage). Ik heb besloten model 2 te doen, waarbij je 18+2 uren les krijgt. Ik vrees dat dit voor de meeste mensen toch niet voldoende is om op het examen te slagen. Ik had het geluk dat de moeder van m'n vriend wel af en toe met mij wou gaan rijden, maar gemiddeld toch zo maar één keer om de twee weken. Niet veel, maar wel voldoende om gedurende de 3 maanden stage niet te vergeten wat je geleerd hebt, en toch nog wat extra rijervaring op te doen. (we zijn overigens ook een paar keer maneuvres gaan oefenen, ook zeker aan te raden) Ik was van de eerste keer geslaagd in m'n examen.
Dus, echt níet rijden in je stage zou ik absoluut niet aanbevelen. Als je maar weinig kan rijden maar je hebt veel goede wil &amp doorzettingsvermogen, heb je wel een goede kans om te slagen...
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

O en je andere vraag : theorie moet je afleggen waar je woont, praktijk mag je kiezen (ik heb dit bvb gedaan waar ik op kot zit)
Plaats reactie