examen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
romy vandebuerie

examen

Bericht door romy vandebuerie »

Er zijn veel vragen die verkeerd zijn in het examen, vind ik vb over het esp of abs systeem.
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: examen

Bericht door Rafael »

Heb je ook de nummers van de vragen die volgens jou verkeerd zijn? Die nummer vind je boven de vraag zelf, daar staat Dit is vraag X. Als je die nummer hebt, kan het nagekeken worden :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: examen

Bericht door de rijprof »

Er zijn veel vragen die verkeerd zijn in het examen, vind ik vb over het esp of abs systeem.
Welke vraag (geef het nummer) is er verkeerd volgens jou?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
romy vandebuerie

Re: examen

Bericht door romy vandebuerie »

Soms zijn ze verkeerd en soms is het echt onduidelijk wat ze bedoelen vind ik.
Het is wel een leuke manier om te studeren kijk bv eens (vraag 10847)
romy vandebuerie

Re: examen

Bericht door romy vandebuerie »

ik snap vraag 7041 niet goed. als de auto geparkeerd staat leg je de lichten toch gewoon allemaal uit? of is het wanneer je in de auto blijft zitten?
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: examen

Bericht door Rafael »

Vraag 10847: is in ieder geval niet fout. Je krijgt 3 borden te zien met hun betekenis en de vraag wat het getoonde gevaarsbord betekent. 1 van die 3 borden is een gevaarsbord, de andere 2 niet...

Vraag 7041: het achter mistlicht mag op dat moment blijven branden. Dat je dat heel waarschijnlijk niet gaat doen (of kan, zonder sleutel) is een andere kwestie.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: examen

Bericht door GRO »

@Romy,
Ik heb de indruk dat jij te gemakkelijk denkt dat een vraag fout is, omdat het antwoord niet is wat je verwacht. De beide vragen die je aangeeft zijn wel correct.
Ik heb de indruk dat je de theorie niet via de site studeert, kan dat? De theoriepagina's zijn uptodate.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: examen

Bericht door GRO »

@ Romy,

Afbeelding

Je moet voor het examen kennen: de betekenis van de borden en tot welke categorie ze horen (vb gevaarsbord, verbodsbord (,,,)
De vraag is wat de betekenis is van het gevaarsbord?
Maar als je niet weet welk van deze drie borden een gevaarsbord is, dan is de vraag inderdaad verwarrend.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: examen

Bericht door GRO »

@ Romy
ik snap vraag 7041 niet goed. als de auto geparkeerd staat leg je de lichten toch gewoon allemaal uit?
De situatie is: je staat geparkeerd (vb je gaat bij de bakker een brood kopen) en het regent hevig.
In dat geval MAG het achtermistlicht blijven branden.
De vraag gaat over MOGEN en niet over MOETEN.
Plaats reactie