Verboden richtingsvraag

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Syncronic

Verboden richtingsvraag

Bericht door Syncronic »

In vraag 2888 Maken jullie een verschill tussen weggebruiken en bestuurder. Als we naar de lessen gaan kijken LES 7: VOETPAD EN OVERSTEEKPLAATS VOOR VOETGANGERS OF ZEBRAPAD
Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... oetgangers
Dan staat daar, dat een weggebruikers ook bestuurders van voertuigen zijn. Dus hieruit concluderen we dat weggebruikers ook bestuurders zij? Dus dan is antwoord B toch juist ?
UITLEG:
LES 23 - 'Verboden richting'.
Dit verbodsbord zegt dat het voor alle bestuurders (dus ook fietsers) verboden is om in beide richtingen voorbij het bord te rijden.
In de tegenovergestelde rijrichting mogen dus ook geen bestuurders rijden.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Rafael »

In de link die je zelf aanhaalt staat duidelijk dat ook voetgangers weggebruikers zijn. Het bord in vraag 2888 is van toepassing op alle bestuurders, niet op alle weggebruikers. Bijgevolg is antwoord A correct en niet B zoals jij denkt.
Syncronic

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Syncronic »

Daar staat, dat een weggebruikers ook bestuurders van voertuigen zijn. Dus hieruit concluderen we dat weggebruikers ook bestuurders zijn? Dus dan is antwoord B toch juist ?
Syncronic

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Syncronic »

Weggebruikers * Zonder die een ervoor
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Rafael »

Nee, antwoord A is correct. Dat bord is niet van toepassing op voetgangers, welke ook weggebruikers zijn.
Syncronic

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Syncronic »

weggebruikers ZIJN ook bestuurders van voertuigen. DUS B is ook juist?
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door GRO »

Als we eerst aanleren dat mannen mensen zijn, en kinderen mensen en vrouwen mensen.
Een film is beoordeeld: kinderen niet toegelaten.
Als de vraag dan is of ALLE mensen de bioscoop binnen mogen, dan is het antwoord neen, want kinderen mogen niet.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Rafael »

Neen, B is fout!

Weggebruikers zijn ook de voetgangers, waar dat bord niets mee te maken heeft. Dat bord is enkel van toepassing op bestuurders.
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door GRO »

Syncronic
Ik hoop dat de bedoeling dat je hier oefent is om iets bij te leren en niet om jouw mening door te drukken.
Eerlijk, aan de hand van hoe je hier bij een resem vragen reageert, vrees ik echt voor het echte examen. Er gaat na het examen nogal gediscussieerd worden in het examencentrum, vermoed ik.
Syncronic

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Syncronic »

Dit is een totaal verschillende vergelijken en heeft zelf niets met elkaar te maken ... Bij deze vraag maken jullie duidelijk een verschill tussen weggebruiken en bestuurder. Maar in LES 7: VOETPAD EN OVERSTEEKPLAATS VOOR VOETGANGERS OF ZEBRAPAD Word DUIDELIJK gezegd dat weggerbruikers ook bestuurders van voertuigen zijn ? Dit lijd voor mij tot de verwarring dat b ook juist is ? ''Verboden toegang in beide richtingen VOOR WEGGEBRUIKERS'' Als er had gestaan VOOR VOETGANGERS. Dan had ik het begrepen en was A juist !
Syncronic

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Syncronic »

Nogmaals, ik ben hier niet om mijn mening door te drukken of om mijn gelijk te halen. Ik ben hier om een oplossing te krijgen op da vragen die ik heb over de site. Voor mij en VOOR mijn medestudenten.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Rafael »

In les 7 staat duidelijk dat weggebruikers:
  • voetgangers
  • bestuurders
zijn.

Het bord in vraag 2888 is NIET van toepassing op voetgangers, dus bijgevolg is dat bord niet van toepassing op ALLE weggebruikers, dus B is fout. Daar is helemaal niets verwarrend aan. Voetgangers hoeven immers geen rekening te houden met dat bord.

Wat is nu eigenlijk je bedoeling? Blijven discussiëren? Je zit fout, punt aan de lijn.
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door GRO »

Zou het kunnen zijn, zonder enig verwijt natuurlijk, dat het misschien toch wat moeilijk is voor jou om via zelfstudie de theorie te leren. Ik vraag me dat af, omdat je over zoveel vragen bijkomende vragen stelt. En antwoorden die je krijgt, niet meteen vat. In dat geval geef ik je de raad theorieles in een rijschool te volgen.
Syncronic

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Syncronic »

Ok indderdaad ik heb het nu begrepen, bedankt voor de uitleg! Omdat ik het int begin niet zo had begrepen, ik had het nog niet op die manier bekeken. Dikke merci voor het mij juist uit te leggen !
Syncronic

Re: Verboden richtingsvraag

Bericht door Syncronic »

GRO schreef: 19 jan 2021, 18:45 Zou het kunnen zijn, zonder enig verwijt natuurlijk, dat het misschien toch wat moeilijk is voor jou om via zelfstudie de theorie te leren. Ik vraag me dat af, omdat je over zoveel vragen bijkomende vragen stelt. En antwoorden die je krijgt, niet meteen vat. In dat geval geef ik je de raad theorieles in een rijschool te volgen.
Nee bedankt ik ben het goed zo aan het leren. Ik wil overal 50 op 50 halen daarmee ben ik alles tot in de perfectie aan het uitzoeken !! mijn gemiddelde is nu 45 op 50 maar ik wil perfectie
Plaats reactie