Foute vraag op de Site?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Foute vraag op de Site?

Bericht door gast »

Er zijn op deze site 2 vragen die denk ik fout zijn :
231
Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?

A. Je plaatst een gevarendriehoek.
B. Je ontsteekt de vier knipperlichten van je auto.
C. Je belt de hulpdiensten.

en 233
Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?
A. Je plaatst een gevarendriehoek.
B. Je schakelt de motor van de geaccidenteerde auto uit.
C. Je kijkt of er gewonden zijn.

en op de site staat er

EEN ONGEVAL

MET STOFFELIJKE SCHADE

1. Wat moet je doen?

- De meeste ongevallen veroorzaken gelukkig slechts blikschade. Elke persoon die betrokken is in een ongeval met enkel stoffelijke schade, moet de nodige maatregelen nemen om de veiligheid te verzekeren.

a. Signaleer het voertuig.
- Plaats de gevarendriehoek. (heel belangrijk om nieuwe ongevallen te voorkomen).
- Steek de vier knipperlichten aan.

b. Brand vermijden.
- Leg de motor van het voeruig stil.
- Rook niet in de buurt van het ongeval.
- Bedek uitgelopen brandstof met zand of aarde


Jullie spreken jezelf dus tegen. Wat is het nu ?????
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Er zijn op deze site 2 vragen die denk ik fout zijn :
231
Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?

A. Je plaatst een gevarendriehoek.
B. Je ontsteekt de vier knipperlichten van je auto.
C. Je belt de hulpdiensten.
Beste,

Bij deze vraag is het antwoord dat je moet geven inderdaad B
Je moet immers alle voorzorgen nemen om een ongeval te voorkomen.
Dit wil dus zeggen dat je
a/ onmiddellijk je 4 knipperlichten aansteken en vervolgens een gevarendriehoek gaan plaatsen.

De vraag en antwoord zijn dus juist.

Quote: en 233
Wat doe je allereerst als je op een plaats komt waar net een ongeval is gebeurd?
A. Je plaatst een gevarendriehoek.
B. Je schakelt de motor van de geaccidenteerde auto uit.
C. Je kijkt of er gewonden zijn.
Bij deze vraag moet je op de site antwoord A aanduiden als correct antwoord.
PS Ik heb wel gemerkt dat op de overzichtpagina met de juiste antwoorden per vergissing B was aangegeven.

Hier staat het element 'knipperlichten' niet bij de mogelijke antwoorden. Dus is hier 'gevarendriehoek' correct.

De vraag en het antwoord dat je moet inklikken op de site zijn dus juist.
Terrecht heb je opgemerkt dat op de overzichtpagina een fout antwoord was aangegeven. Dit is intussen gecoorigeerd.

Quote: 1. Wat moet je doen?

- De meeste ongevallen veroorzaken gelukkig slechts blikschade. Elke persoon die betrokken is in een ongeval met enkel stoffelijke schade, moet de nodige maatregelen nemen om de veiligheid te verzekeren.

a. Signaleer het voertuig.
- Plaats de gevarendriehoek. (heel belangrijk om nieuwe ongevallen te voorkomen).
- Steek de vier knipperlichten aan.
Ook bij de theorie op de site staat uitdrukkelijk vermeld dat je in de eerste plaats voor de veiligheid moet zorgen door de gevarendriehoek te plaatsen en de knipperlichten te ontsteken.

Er staat niet : ten 1ste moet je de gevarendriehoek plaatsen en 2de de knipperlichten aansteken.
Met een beetje gezond verstand is het nogal wiedes dat je, als je in je auto zit, dan eerst de knipperlichten aansteekt voor je uitstapt en de gevarendriehoek gaat plaatsen. Mocht het echt te verwarrend zijn, dan wil ik die twee zinnetjes wel omdraaien.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Heb ook een foutje ontdekt op de site.

a.Er staat een rond bord met rode rand en wit in het midden.
b.Er staat een rond bord in het rood met witte verticale streep
vraag: welke is verboden voor iedere bestuurder in beide richtingen.

ik klik dus a aan.

FOUT. uitleg: dit is enkel voor iedere bestuurder in beide richtingen.

++&gt verstrooit misschien? Wou het maar laten weten om de site van zijn kinderziektes te verhelpen

Ps: bedankt voor de goede site. De theorie blijft langer hangen dan in het boek van flor koninx terwijl het wel ongeveer het zelfde is maar beter samen gevat. Morgen voor mijn rijbewijs B. Wish me luck
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Spijtig dat je het nummer van de vraag niet hebt vermeld. Er staan meer dan 1000 vragen op de site en je zal begrijpen dat ik ze zonder nummer niet kan vinden.

Het zou ook kunnen dat je de vraag verkeerd hebt gelezen want Jozef, Benny en Digital hebben alle vragen gecontroleerd. Ofwel hebben we allemaal dit foutje over het hoofd gezien, wat ook zou kunnen

Good luck en laat weten hoe het afloopt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

@ Eugeen,

Ik zal bij gelegenheid alle vragen nog eens nakijken.

Ik heb tot nu toe altijd nagekeken of onze juiste antwoorden daadwerkelijk ook juist waren en het kan natuurlijk zijn dat ik er eentje gemist heb.

Wat ik ook ga nakijken zijn de foute antwoorden want ook daar kan het zijn dat de uitleg die erbij geschreven is niet helemaal correct is

Dus ga ik nu op alle reeksen zoveel mogelijk fouten maken om te zien of de foute antwoorden juist zijn
daar het 2 foute antwoorden per vraag betreft zal het wel even duren vrees ik
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie