Proefexamen B

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
rakesh.sharma2409

Proefexamen B

Bericht door rakesh.sharma2409 »

Kunt u iemand helpen begrijpen waarom het antwoord op deze vraag optie 'B' is?Afbeelding
Aangezien het bord buiten de bebouwde kom ligt, moet de snelheid 90 zijn, dus moet het antwoord optie 'A' zijn.
Gast

Re: Proefexamen B

Bericht door Gast »

Hier is de vrag:
https://examen.gratisrijbewijsonline.be ... b/492#2824
Voor dit bord is de maximum snelheid waarmee ik mag rijden ...

A/ ... 30 km/uur.
B/ ... 50 km/uur.
C/ ... 90 km/uur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Proefexamen B

Bericht door Benny Stinkens »

Goed lezen wat er staat :idea:
Er staat VOOR dit bord :idea:

Voor dit bord wil dus zeggen dat je nog steeds binnen de bebouwde kom bent :wink:

Ook goed lezen wat je zelf schrijft:
Aangezien het bord buiten de bebouwde kom ligt, moet de snelheid 90 zijn, dus moet het antwoord optie 'A' zijn.
Antwoord A is 30 :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: Proefexamen B

Bericht door Gast »

Antwoord 'A' is 30

Sorry, dat was een typfout. Ik ben van plan om in plaats daarvan optie "C" te schrijven. Maar zoals u zei 'voor dit bord' is het misschien niet juist. Het zou moeten zeggen "van dit bord" in plaats daarvan.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Proefexamen B

Bericht door GRO »

Voorbij het bord 30 km/h kan niet, want dan zou er een verkeersbord moeten staan waardoor je weet dat je maar 30 km/h zou mogen rijden.
Voorbij het bord 90 kan ook niet, want in Vlaanderen is het dan 70 km/h tenzij een verkeetsbord het anders aangeeft.

PS. Het gemakkelijkst is als je een vraag hebt, dat je het nummer van de vraag noteert. De link kan jij zien, omdat je een code hebt :)

Ik heb voor alle duidelijkheid de vraag iets anders geformuleerd:
Voor je voorbij dit bord rijdt, is de maximum snelheid waarmee je mag rijden ...
B is dus correct.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Proefexamen B

Bericht door Benny Stinkens »

Het nummer van de vraag is 2824

Afbeelding
Voor je voorbij dit bord rijdt, is de maximum snelheid waarmee je mag rijden ...

A/ ... 30 km/uur.
B/ ... 50 km/uur.
C/ ... 90 km/uur.
Ik herhaal ook nog eens mijn antwoord.
VOOR je het bord voorbij rijdt is en blijft het dus binnen de bebouwde kom.
Het juiste antwoord is dan ook B
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie