Vraag 994

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Inesjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2020, 15:44

Vraag 994

Bericht door Inesjan »

Meer dan 30 km/uur sneller rijden dan de maximaal toegelaten snelheid binnen een bebouwde kom wordt bestraft met een verval van het recht tot het besturen van een motorvoertuig voor een duur van ten minste 8 dagen en ten hoogste 5 jaar. In deze vraag werd gesteld dat de bestuurder 73 km/uur reed binnen de bebouwde kom. Dat is dus 23 km/uur te snel. Aan deze overtreding zou een geldboete moeten vast hangen (antwoord A) en toch geen verval van het recht tot het besturen van het voertuig zoals jullie antwoord B als correct aanzien. :D
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 994

Bericht door Rafael »

De vraag en antwoord zijn correct, antwoord B gaat niet over een verval van recht tot sturen, maar over een een onmiddellijke tijdelijke intrekking.

Er is een verschil tussen een verval van recht tot sturen en een onmiddellijke intrekking. Dat zijn 2 verschillende zaken, zie de theorie pagina, bijna onderaan, de gele kader.
abcde

Re: Vraag 994

Bericht door abcde »

Beste

Is het de bedoeling dat wij weten welke geldboete (hoeveel euro) er kan worden geëist bij welke overtreding? zowel bij de graden overtredingen alsook bij de verschillende snelheidsovertredingen? Het is wat verwarrend wat ik hierover dien te leren.
Daarnaast vroeg ik mij ook af of het deeltje 'recidive' ook vanbuiten te kennen is voor het theoretisch rijexamen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 994

Bericht door GRO »

Neen.
Plaats reactie