Drie keer gebuisd voor praktijkexamen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
jonas_michiels5
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2020, 20:23

Drie keer gebuisd voor praktijkexamen

Bericht door jonas_michiels5 »

Ik heb sinds dat derde gefaalde rijexamen mijn 36-maanden rijbewijs ingeruild voor een 18-maanden rijbewijs.
Gisteren ook opnieuw mijn theorie afgelegd nadat deze was vervallen, en geslaagd. Nu heb ik hier enkele vragen over:
- Mag ik nu met mijn vernieuwde theorie en mijn 18-maanden rijbewijs gewoon rijden? (Op mijn voorlopig rijbewijs staat namelijk de vervaldatum van mijn vorige theorieëxamen)
- Moet ik nu opnieuw zes uur les volgen bij de rijschool voor ik examen mag afleggen?
- Ik mag met een 18-maanden rijbewijs alleen oefenen, maar moet ik op het examen mét begeleider rijden?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Drie keer gebuisd voor praktijkexamen

Bericht door Inazuma »

jonas_michiels5 schreef: 22 jan 2020, 20:35 - Mag ik nu met mijn vernieuwde theorie en mijn 18-maanden rijbewijs gewoon rijden? (Op mijn voorlopig rijbewijs staat namelijk de vervaldatum van mijn vorige theorieëxamen)
Maakt niet uit.
je mag daar gewoon mee rondrijden, zelfde beperkingen als voordien in weekendnachten en nachten van & voor feestdagen (zie achterkant)

examencentrumkan nadien zien wanneer je laatst theorie gedaan hebt

- Moet ik nu opnieuw zes uur les volgen bij de rijschool voor ik examen mag afleggen?
Dat heb je voor de 3de examenpoging gedaan

Elke 2x dat je niet slaagt moet je 6 uur volgen

- Ik mag met een 18-maanden rijbewijs alleen oefenen, maar moet ik op het examen mét begeleider rijden?
Ja
die moet wel niet op het rijbewijs staan, en geen cursus gedaan hebben
Plaats reactie