VOORLOPIG RIJBEWIJS B Is een tweede spiegel verplicht voor de instructeur ???

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
AymEl
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2019, 19:34

VOORLOPIG RIJBEWIJS B Is een tweede spiegel verplicht voor de instructeur ???

Bericht door AymEl »

Hallo ik heb een vraag, moet je instructeur een tweede spiegel hebben als je gaat oefenen met hem met eigen auto??? Of in één voor de bestuurden met voorlopig rijbewijs B genoeg??? Krijg je een boete als die niet aanwezig is? :cry:

Alvast brdankt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: VOORLOPIG RIJBEWIJS B Is een tweede spiegel verplicht voor de instructeur ???

Bericht door Benny Stinkens »

Ik ga er vanuit dat je met een begeleider gaat rijden en niet met een instructeur. :?:
Je bent dan verplicht om een 2de binnenspiegel te hebben.
En uiteraard is het een overtreding als je deze dus niet hebt :idea:
Bijgevolg kan men je er een boete voor geven.

Zo een spiegel kost maar tussen de 10 en de 15€, waarom zou je er een boete voor riskeren :?:
Een boete is trouwens maar het minste van mijn zorgen, heb je ook al eens aan de veiligheid van jou en je begeleider + omgeving gedacht :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
AymEl
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 okt 2019, 19:34

Re: VOORLOPIG RIJBEWIJS B Is een tweede spiegel verplicht voor de instructeur ???

Bericht door AymEl »

Alvast bedankt voor de antwoord, ik vraag het ook om veilig te zijn natuurtlijk. Waar kun je zo'n spiegel koopen eigenlijk???

Alvast bedankt
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: VOORLOPIG RIJBEWIJS B Is een tweede spiegel verplicht voor de instructeur ???

Bericht door Inazuma »

AymEl schreef: 13 dec 2019, 11:39 Waar kun je zo'n spiegel koopen eigenlijk???
In zowat elke winkel met een assortiment auto-toebehoren
Anka

Re: VOORLOPIG RIJBEWIJS B Is een tweede spiegel verplicht voor de instructeur ???

Bericht door Anka »

Hey

Als je leert rijden met een bestelwagen zonder achterruit, moet je dan een extra caravanspiegel hebben langs beide kanten van de auto?

mvg

Anka
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: VOORLOPIG RIJBEWIJS B Is een tweede spiegel verplicht voor de instructeur ???

Bericht door Inazuma »

Anka schreef: 16 feb 2024, 01:59 Als je leert rijden met een bestelwagen zonder achterruit, moet je dan een extra caravanspiegel hebben langs beide kanten van de auto?
Je moet dan minstens een extra spiegel hebben aan de rechterkant voor de begeleider

Beter is extra spiegel aan beide kanten
Maar een gesloten bestelwagen is absoluut niet ideaal om mee te leren rijden ... zichtbaarheid rondom is slecht
Plaats reactie