SNELHEID BEBOUWDE KOM

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
joycecoats
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2019, 13:58

SNELHEID BEBOUWDE KOM

Bericht door joycecoats »

In de oefenvragen over praktijkboek B, vraag met nummer 994, is er een vraag over snelheid.
Er staat een bord Bebouwde kom te Lichtervelde en de vraag is wat de sancties zullen zijn als iemand 73 km/u daar rijdt. Het antwoord is dat de bestuurder voor de rechter zal moeten verschijnen. Dit is volgens mij niet correct omdat binnen de bebouwde kom je max 50km/uur mag rijden. De bestuurder rijdt nog niet meer dan 30 km sneller dan de toegestane maximale snelheid (73-50) = 23!!!Dus volgens mij moet hij gewoon de normale boete kirjgen.
Ik ben nieuw op dit forum en weet niet zo goed hoe het werkt dus zie graag reacties tegemoet.

Joyce
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: SNELHEID BEBOUWDE KOM

Bericht door Inazuma »

Binnen bebouwde kom, woonerven, zone 30, schoolomgeving zal je doorgaans voor de politierechter staan vanaf 20 km/u te snel

Vanaf 30 km/u te snel is verval van het recht tot sturen deel van de straf
Vanaf 20 km/u optioneel, maar vaak al inbegrepen
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: SNELHEID BEBOUWDE KOM

Bericht door Rafael »

joycecoats schreef: 12 dec 2019, 14:35 Er staat een bord Bebouwde kom te Lichtervelde en de vraag is wat de sancties zullen zijn als iemand 73 km/u daar rijdt. Het antwoord is dat de bestuurder voor de rechter zal moeten verschijnen.
Dat is niet het antwoord dat je krijgt bij die vraag... Het juiste antwoord is dat je een onmiddellijke tijdelijke intrekking van je rijbewijs riskeert.

Neem deze pagina nog eens door, bijna helemaal onderaan staat een gele kader met het verschil duidelijk uitgelegd :D
joycecoats
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 dec 2019, 13:58

Re: SNELHEID BEBOUWDE KOM

Bericht door joycecoats »

Bedankt voor de reacties. Ik ga alles overnieuw lezen en lezen.
Plaats reactie