883

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Astrid.VK
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2019, 10:00

883

Bericht door Astrid.VK »

De tegenligger is de zwarte pijl en heeft toch voorrang op de rode pijl die jij ziet als dit bord voor je staat???
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: 883

Bericht door Jozef »

:?: :?: :?:

Het voertuig dat voorrang moet verlenen, is toch altijd het voertuig dat de richting van de rode pijl volgt, of niet soms?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 883

Bericht door Benny Stinkens »

In mijn theorielessen plaats ik deze borden altijd ondersteboven op mijn lesbord.
Er is altijd wel iemand die me dan terecht wijst omdat hij/zij rekening gehouden heeft met de kleur van de pijlen.

Dat is nu net wat je niet moet doen. Het ronde bord betekend dat je voorrang moet verlenen aan je tegenligger en het rechthoekige bord betekend dat je voorrang hebt op je tegenligger.

Ik heb ooit bij wegenwerken gezien dat de aannemer bij een smalle doorgang 2 rechthoekige borden gebruikte, waarbij hij dus ook een bord ondersteboven plaatste met het gedacht de mensen zien wel aan de hand van de rode pijl wie er voorrang heeft.
Een zeer domme redenering met een factuur voor de aannemer als het daar mis gaat. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 883

Bericht door Inazuma »

Of wat ze er in Lier van maakten aan de spoorwegovergang op de Lispersteenweg

Uiteraard een illegaal, gevaarlijk bord


Afbeelding
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: 883

Bericht door GRO »

Ze vinden zelf maar borden uit. Hoe is het mogelijk.
Plaats reactie