Voorlopig rijbewijs vervallen: blijven voorafgaande praktijklessen geldig?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
NoSiox

Voorlopig rijbewijs vervallen: blijven voorafgaande praktijklessen geldig?

Bericht door NoSiox »

Hallo,
Ik vroeg me af of meerdere keren 6u les volgen hetzelfde is als 1x 20u volgen zodat men alleen mag rijden? Ik moet namelijk opnieuw les volgen doordat mijn voorlopig rijbewijs vervallen is en ik zou na deze 6u aan 20u komen in totaal. Is het dan ook mogelijk om zonder begeleider te rijden? Zoja, blijven mijn lessen die ik voor het vervallen van mijn rijbewijs heb gedaan nog steeds "geldig" nu?
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen: blijven voorafgaande praktijklessen geldig?

Bericht door Inazuma »

NoSiox schreef: 18 sep 2019, 14:13 Ik vroeg me af of meerdere keren 6u les volgen hetzelfde is als 1x 20u volgen zodat men alleen mag rijden? Ik moet namelijk opnieuw les volgen doordat mijn voorlopig rijbewijs vervallen is en ik zou na deze 6u aan 20u komen in totaal. Is het dan ook mogelijk om zonder begeleider te rijden? Zoja, blijven mijn lessen die ik voor het vervallen van mijn rijbewijs heb gedaan nog steeds "geldig" nu?
Rijlessen blijven 3 jaar geldig / meetellen

Uw voorlopig rijbewijs (VRB) B is vervallen
Omschakelen van model kan enkel tijdens de geldigheidsduur van het VRB B

Dat wil zeggen dat u na de 6 uur rijlessen, uitsluitend nog een VRB B model M12 (12 maanden) kan krijgen
Dit VRB B vereist een begeleider (of 2) die op het rijbewijs vermeld dient te worden, zoals het model VRB B M36 dat je nu al had

Intussen dient een dergelijke begeleider in VL een cursus gevolgd te hebben als je een nieuw VRB B aanvraagt waarvoor een begeleider nodig is.
Zelfs uw bestaande begeleider gaat momenteel dus waarschijnlijk eerst zo'n cursus moeten volgen ...
Plaats reactie