Attest theorie examen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
dylanvdhh

Attest theorie examen

Bericht door dylanvdhh »

Goede middag

Ik zit met een vervelend probleem...
In februari 2017 ben ik mijn examen gaan afleggen in het examencentrum, ik kreeg toen een attest mee.
Door problemen met mijn begeleider ben ik nooit een voorlopig rijbewijs gaan afhalen (attest gaan binnenbrengen bij de gemeente).

Nu ligt dat attest al 2 jaar in mijn schuif, en wil ik alsnog mijn rijbewijs halen voor het vervalt in 2020. (Zeer stom, ik weet het, maar ik had toen geen geld om een rijschool te betalen)

Ik wil nu 20h rijlessen volgen, maar zie dat je dan met een stage wachttijd van 9 maanden zit, uiteraard is mijn theorie dan vervallen.
Ik heb al naar een rijschool gebeld maar die wisten zelf niet te antwoorden op mijn vraag...

Wat kan ik doen? Ik wil niet nog 4 jaar wachten alvorens mijn rijbewijs te halen...

alvast bedankt
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Attest theorie examen

Bericht door GRO »

Ik heb al naar een rijschool gebeld maar die wisten zelf niet te antwoorden op mijn vraag...
Welke rijschool is dat dan?

Theorie blijft drie jaar geldig.
Van feb 2017 tot feb 2020.
Jij kan nu gerust 20 uur praktijkles volgen in een rijschool en daarna een voorlopig rijbewijs gaan halen en alleen oefenen.
Als je na die 9 maanden oefenen praktijkexamen wil afleggen, doe je eerst opnieuw theorie-examen.
Door problemen met mijn begeleider ben ik nooit een voorlopig rijbewijs gaan afhalen (attest gaan binnenbrengen bij de gemeente).
Nu ligt dat attest al 2 jaar in mijn schuif,
Dat snap ik niet.
dylanvdhh

Re: Attest theorie examen

Bericht door dylanvdhh »

Mijn initiële begeleider is geweigerd geweest door de gemeente.
De tweede begeleider is plots zwanger geworden en toen verhuist, je kent dat wel :)

Op welk moment moet ik dan mijn theorie examen opnieuw gaan afleggen? Het moment dat ik mijn examen moet doen of de dag dat het vervallen is.

Alvast bedankt
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Attest theorie examen

Bericht door Benny Stinkens »

Gewoon voor je praktijkexamen.
Als je het voorlopig rijbewijs hebt voordat je theorie vervallen is blijft het geldig tot einde datum.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
dylanvdhhh

Re: Attest theorie examen

Bericht door dylanvdhhh »

Benny Stinkens schreef: 18 apr 2019, 17:35 Gewoon voor je praktijkexamen.
Als je het voorlopig rijbewijs hebt voordat je theorie vervallen is blijft het geldig tot einde datum.
Dus ik kan mijn theorie op eender welk moment opnieuw gaan afleggen?
Fijn om te weten!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Attest theorie examen

Bericht door Benny Stinkens »

dylanvdhhh schreef: 19 apr 2019, 12:09 Dus ik kan mijn theorie op eender welk moment opnieuw gaan afleggen?
Fijn om te weten!
Wel er voor zorgen dat je het voorlopig rijbewijs hebt VOOR dat je theorie vervallen is. :idea:
En dan je theorie opnieuw doen VOOR dat je op praktijk examen gaat. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie