rijbewijs B - praktijk geslaagd

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
IamTrying

rijbewijs B - praktijk geslaagd

Bericht door IamTrying »

Deze middag rijbewijs B praktijk geslaagd. Ik krijg A4 papier. Ik had geen tijd naar gemetehuis te zijn.
Mag ik nu rijden na 22uur? en voor 6uur?
moet ik wachten tot ik de definitieve vergunning van het gemeentehuis heb
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: rijbewijs B - praktijk geslaagd

Bericht door Benny Stinkens »

IamTrying schreef: 07 jan 2019, 16:38 Deze middag rijbewijs B praktijk geslaagd. Ik krijg A4 papier. Ik had geen tijd naar gemetehuis te zijn.
Mag ik nu rijden na 22uur? en voor 6uur?
Neen
IamTrying schreef: 07 jan 2019, 16:38moet ik wachten tot ik de definitieve vergunning van het gemeentehuis heb
Ja
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: rijbewijs B - praktijk geslaagd

Bericht door Gast »

IamTrying schreef: 07 jan 2019, 16:38 Deze middag rijbewijs B praktijk geslaagd. Ik krijg A4 papier. Ik had geen tijd naar gemetehuis te zijn.
Mag ik nu rijden na 22uur? en voor 6uur?


Neen, niet als het gaat om een

* vrijdagavond
* zaterdagavond
* zondagavond
* vooravond van een wettelijke feestdag
* wettelijke feestdag

Het mag daarentegen wél op alle andere dagen.
IamTrying schreef: 07 jan 2019, 16:38 moet ik wachten tot ik de definitieve vergunning van het gemeentehuis heb
Om te mogen autorijden op de voormelde (zeker voor jongeren ongevalsgevoeligere) tijdstippen moet je inderdaad nog even wachten, ja.

En de reden is héél eenvoudig.

Om op de openbare weg een motorvoertuig te besturen, heb je een rijbewijs nodig.

Nadat je geslaagd bent voor je praktijkexamen, krijg je van de examinator een aanvraagformulier waarmee je op het gemeentehuis een rijbewijs kan gaan aanvragen.

Een aanvraagformulier, is nog géén rijbewijs.
Dus nog even wachten, tot je het rijbewijs daadwerkelijk in je bezit hebt.

Ondertussen, kan je wél nog verder blijven rijden onder dekking van je voorlopig rijbewijs. Althans, zolang je voorlopig rijbewijs nog geldig is. Het betekent wél, dat je alle voorwaarden die daaraan verbonden zijn, nog moet blijven respecteren.
IamTrying

Re: rijbewijs B - praktijk geslaagd

Bericht door IamTrying »

Dank u wel.

Ik ging naar het stadhuis. Ze zullen me volgende week het rijbewijs geven.
Ondertussen is mijn 18 maanden voorbij. Dus ik kan niet alleen rijden in de straat, zelfs als ik slaag voor mijn praktisch rijbewijs examen.

Het zou leuk geweest zijn om tijdelijke toestemming te hebben, zodat ik tenminste kan rijden tot ik mijn permanente licentie heb.
Plaats reactie