theorie opnieuw?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Mulee

theorie opnieuw?

Bericht door Mulee »

Hoi,

Binnenkort mag ik m'n voorlopig rijbewijs terug aanvragen na de wachttijd van 3 jaar.
Ik heb al eind 2016 m'n theorie opnieuw gedaan om te kunnen lessen volgen en m'n examen eventueel te doen.
Het examen is er niet van gekomen, maar de lessen wel en de komende weken werk ik m'n 20u rijlessen af.
Het probleem is dus dat m'n theorie niet de volledige 18 maand meer zal geldig zijn, het zal maar zo'n 14 maand geldig zijn.
Ik vermoed dat ik dus moet geslaagd zijn voor m'n praktijkexamen voor die 14 maand?
Aangezien ik dat wat krap vind (en ik dan gewoon 4 maand verlies ook), is m'n vraag het volgende:
moet ik nu al (voor dat ik m'n voorlopig rijbewijs aanvraag) m'n theorie opnieuw doen? Of kan dat eventueel ook nog als ik al m'n voorlopig rijbewijs heb?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: theorie opnieuw?

Bericht door Benny Stinkens »

Je kan ook je theorie afleggen terwijl je het voorlopig rijbewijs al hebt.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: theorie opnieuw?

Bericht door de rijprof »

Wacht even af en bekijk of het rijden goed gaat en je kan na 9 maand (of ten laatste vóór 14 maand, vóór jouw theorie vervalt) het praktijkexamen afleggen.
Stel dat je meer tijd nodig hebt dan 14 maand, kun je nog eens opnieuw het theoretisch examen gaan afleggen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie