Bekwaamheidsattest

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Henkvanjossen
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2018, 17:43

Bekwaamheidsattest

Bericht door Henkvanjossen »

Hallo iedereen

Ik ben een jongen van 19 en ik heb een voorlopig rijbewijs 36 maanden. Ik heb later besloten om 20uur rijles te volgen zodat ik uiteindelijk alleen op de baan mag rijden. Ik heb dit dus ook gedaan en ik heb na 20uur ook mijn bekwaamheidsattest ontvangen, ik zit nu nog steeds met dat papier van de rijschool omdat mijn afspraak bij de gemeente voor de aanvraag van een voorlopig rijbewijs 18maanden pas over 4dagen is.

Mijn vraag is: Kan ik met dat papier van de rijschool (bekwaamheidsattest) ondertussen al alleen op de baan rijden of niet?
Gast

Re: Bekwaamheidsattest

Bericht door Gast »

Ik denk dat je beter kan wachten want als je tegen gehouden wordt door de politie en je rijd zonder rijbewijs... dan ben je de sigaar. 4 dagen wachten is niet lang. Heb eergisteren mijn rijbewijs behaald en moet tot morgen wachten om mijn rijbewijs aan te vragen. Geduld hebben is een kunst.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Bekwaamheidsattest

Bericht door GRO »

NEEN. Dat bekwaamheidsattest is een bewijs dat je in het gemeentehuis een VR 18 maanden kunt gaan aanvragen.
Het bekwaamheidsattest is GEEN VR 18 maanden.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Bekwaamheidsattest

Bericht door de rijprof »

Als de politie je tegenhoudt, moet je een geldig voorlopig rijbewijs kunnen tonen.
Als je een ongeval zou hebben zonder geldig voorlopig rijbewijs, mag je alles zelf uit eigen zak betalen want de verzekering zal geen schade vergoeden.

Je mag pas alleen oefenen als je een geldig rijbewijs (model 18 maand) op zak hebt en kunt tonen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie