Rijexamen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Ryan81
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2018, 13:32

Rijexamen

Bericht door Ryan81 »

Hallo allemaal

Ik heb morgen mijn rijexamen. Na 3x gebuisd te zijn ben ik nu nog zenuwachtiger. De eerste 3 had ik niet echt ervaring en ik rij ondertussen al anderhalf jaar alleen.

Hebben jullie enige tips voor mij morgen? Zeker hoe ik me kalm moet houden want kan nu al niks eten als ik aan morgen denk :idea: :shock:


Groetjesss
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Rijexamen

Bericht door Jozef »

Beste,

Het is maar een rijexamen, je moet niet naar de tandarts. Je gaat enkel moeten doen wat je nog vele jaren daarna zult doen: veilig en reglementair rijden. Dagelijks slagen er velen voor hun rijexamen, daarvoor hoef je geen raket naar Mars te kunnen sturen. Waarom zou jij het dan niet kunnen? Die anderen zijn ook maar mensen zoals jij.

Ga wandelen, fietsen of zwemmen om je te ontspannen. Geloof in jezelf en in wat je intussen bijgeleerd hebt. Voorzichtigheid is vereist, doch angst is een zeer slechte raadgever. De examinator is er niet op uit om je te buizen.

Controleer van bij het begin van de rit meermaals of je ontspannen in de wagen zit, met je rug tegen de rugleuning. Rijd aandachtig, maar beschouw het niet als een heksentoer.

En als het tegen alle verwachtingen in toch nog deze keer nog niet zou lukken, denk dan aan wijlen Bobbejaan Schoepen: Dat is nog niet zo erg als een café zonder bier. :wink:
Plaats reactie