Voorlopig vervallen, wat nu?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Qaizai
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2018, 20:00

Voorlopig vervallen, wat nu?

Bericht door Qaizai »

Beste,

Ik ben één van die absolute stommelingen die zijn voorlopig rijbewijs een jaar geleden heeft laten vervallen. Dit wegens privé-omstandigheden.
Nu wil ik er graag binnen mijn wachttijd toch werk van maken, echter heb ik nog enkele vragen.

Ik moet mijn theorie examen opnieuw doen. Moet ik hiervoor verplicht les volgen? Of kan ik naar het examencentra gaan en theorie gewoon opnieuw afleggen en een nieuw verlopig rijbewijs afhalen?

Nadien moet ik dan praktijklessen volgen van minimaal 6u wat duidelijk is
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Voorlopig vervallen, wat nu?

Bericht door Benny Stinkens »

Je moet opnieuw theorie examen afleggen.
Je hoeft er geen theorie lessen voor te volgen (tenzij je 2 keren niet slaagt)
Je krijgt GEEN voorlopig rijbewijs meer :!:
Dit krijg je pas nadat je een wachttijd hebt van 3 jaar, dus in jou geval zal dit nog 2 jaar duren. :idea:

Je moet 6u praktijkles volgen hoe dan ook,
Je kan dan wel met een erkende rijschool op examen gaan, nog voordat je wachttijd voorbij is.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Qaizai
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2018, 20:00

Re: Voorlopig vervallen, wat nu?

Bericht door Qaizai »

Bedankt!

Als ik het goed begrijp kan ik dus mijn vast rijbewijs behalen enkel via een erkende rijschool?

Hoe mag ik de baan op met een erkende rijschool als ik geen voorlopig rijbewijs krijg?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Voorlopig vervallen, wat nu?

Bericht door Stefan Peeters »

Met een instructeur van de rijschool mag je rijden zonder voorlopig rijbewijs. Die instructeur heeft een instructeursbrevet en de auto is voorzien van dubbele bediening.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie