Puntentelling theorie in Brussel

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Demsem
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2018, 17:17

Puntentelling theorie in Brussel

Bericht door Demsem »

Vandaag heb ik mijn theoretisch examen afgelegd in Asse, ik behaalde 35/50.
Nu was mijn vraag, moest ik het examen afgelegd hebben in Brussel zou ik dan geslaagd geweest zijn?
Op de site deed ik het proefexamen hier behaalde ik ook 35/50 en in Brussel zou ik dan 43/50 gehad hebben.
Hoe werkt de puntentelling in Brussel want anders wil ik mijn examen daar opnieuw afleggen.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Puntentelling theorie in Brussel

Bericht door Jozef »

Demsem schreef: 04 apr 2018, 17:22 Vandaag heb ik mijn theoretisch examen afgelegd in Asse, ik behaalde 35/50.
Nu was mijn vraag, moest ik het examen afgelegd hebben in Brussel zou ik dan geslaagd geweest zijn?
Op de site deed ik het proefexamen hier behaalde ik ook 35/50 en in Brussel zou ik dan 43/50 gehad hebben.
In het Vlaams gewest verlies je 5 punten voor een zware overtreding en 1 punt voor een andere overtreding. In het Brussels hoofdstedelijk gewest verlies je voor elke overtreding slechts 1 punt.

Je kan niet voortgaan op het proefexamen dat je hier gemaakt hebt, op het echte examen krijg je immers andere vragen.

Of je in Brussel zou geslaagd zijn, valt niet te zeggen. Als je in Vlaanderen slechts 35/50 gehaald hebt door 3 zware overtredingen, dan zou je in Brussel geslaagd geweest zijn. Maar als je in Vlaanderen slechts 35/50 gehaald hebt door 15 gewone overtredingen, dan zou je in Brussel ook niet geslaagd geweest zijn.

Hoe dan ook is het duidelijk dat je de theorie onvoldoende kent en het onverantwoord zou zijn om met je huidige kennis een wagen te besturen, het risico op een (zwaar) ongeval zou dan slechts een kwestie van tijd zijn. Neem toch je verantwoordelijkheid op voor jouw leven en dat van je medemensen, in plaats van alleen maar te proberen om met de hakken over de sloot een rijbewijs te behalen. Of wil je kost wat kost verder door het leven gaan in een rolstoel met de herinnering aan een onschuldig kind dat je doodgereden hebt, alleen maar omdat je het er niet voor over had om je theorie grondig te leren?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Puntentelling theorie in Brussel

Bericht door GRO »

Op de site deed ik het proefexamen hier behaalde ik ook 35/50
En dan ga je toch examen doen????????
Plaats reactie