Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Guest

Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Bericht door Guest »

In les 29 staat ivm het Europees aanrijdingsforumulier:
"Voorzijde formulier: wordt door beide partijen samen ingevuld en ondertekend. Achterzijde formulier: vult elkeen nadien (vb thuis) apart in."

Impliceert dit dat de achterzijde ook moet ingevuld worden of slechts dat het mag, en dit vooraleer het formulier ondertekend is?

maar het antwoord bij vraag 780 suggereert anders:

Vraag 780:
Wat moet bij een ongeval door de betrokkenen ingevuld worden op het Europees aanrijdingsformulier?

A. Alleen de voorzijde van het blad.
B. De voorzijde en de achterzijde van het blad.

Het juiste antwoord: A
LES 29 – ‘Ongeval – EHBO’.
Eenmaal de voorzijde is ingevuld en ondertekend, mag je niets meer wijzigen of toevoegen.
Guest

Re: Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Bericht door Guest »

Ik neem aan dat bij de uitleg over de vraag bedoeld wordt dat aan de VOORzijde niets mag veranderd wordt, na plaatsing van de handtekening.
Maar dat de ACHTERzijde wel degelijk nog mag ingevuld worden nadien.
Klopt dit?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Bericht door GRO »

De voorzijde wordt samen ingevuld en ondertekend door beide partijen.
De achterzijde mag jij nadien (zoals er staat: bijvoorbeeld thuis) invullen. De andere partij moet daarvoor niet mee naar je huis rijden.
Ook mogelijk dat je verzekeraar de achterkant samen met jou invult.
Guest

Re: Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Bericht door Guest »

Bedankt voor de toelichting.
Ik vermoedde dit, maar wist niet zeker of de uitleg bij de vraag op het ganse formulier sloeg of enkel de voorzijde. Bij deze is het duidelijk dat het enkel over de voorzijde gaat.
Nogmaals dank om zo snel te antwoorden!
SchaapBurger

Re: Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Bericht door SchaapBurger »

Vraagstelling:

Wat moet bij een ongeval door de betrokkenen ingevuld worden op het Europees aanrijdingsformulier?
A. Alleen de voorzijde van het blad.
B. De voorzijde en de achterzijde van het blad.

Juist = A
Uitleg: Eenmaal de voorzijde is ingevuld en ondertekend, mag je niets meer wijzigen of toevoegen.

Het antwoord klopt hier dus niet. Zowel de voorzijde als de achterzijde moetten uiteraard ingevuld worden. Het juiste antwoord op deze vraag is dus wel "B" Niet "A" (zoals in de theorielessen wordt vermeld moet men de achterkant thuis invullen) Dat men achteraf niets meer mag wijzigen aan de voorkant klopt dus, maar is geen correct antwoord op de originele vraag.

Ik wou het effe melden aangezien mensen op dit forum steeds beantwoord worden alsof men achterklijk is. De "uitleg" die men krijgt wanneer men een vraag fout beantwoord is daarbij vaak niet erg behulpzaam.

Anderzijds is deze middenleeuwse website wel de beste die ik vondt voor het leren van mijn theorie (door de filmpjes en oefenexamens). De overheid zou zich moetten schamen! Snelcursussen waar men amper theorie leert zijn een pak effectiever in het slagen van je examen. MAFIOOS VINDT IK DAT! Lekker 15euro per examenkans en vervolgens 250 euro voor verplichte theorielessen incasseren. Dat ze eens beginnen met het maken van een GRATIS & UP TO DATE & MAKKELIJK leerplatform.


Groetjes,
SchaapBurger5236547856
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Bericht door Benny Stinkens »

Het antwoordt is nog thans juist :idea:
De voorzijde moet je invullen.
De achterzijde mag je invullen, maar het moet niet.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Bericht door Inazuma »

Kruip even in de ijskast en chill ...

Er is zelfs geen enkele verplichting een EAF in te vullen :!:
Noch voor, noch achterkant ...


Achterkant mag je invullen -oa getuigen- maar is optioneel en louter informatief

Wat er geldt is wat men op voorkant invult en ondertekent ...


Indien men niet akkoord gaat met wat tegenpartij opschrijft of aanduidt :
NIET ONDERTEKENEN :!: maar politie bellen, wegens geen overeenstemming over de feiten
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Europees aanrijdingsformulier - Vraag 780

Bericht door GRO »

Het antwoord klopt hier dus niet. Zowel de voorzijde als de achterzijde moetten uiteraard ingevuld worden. Het juiste antwoord op deze vraag is dus wel "B" Niet "A" (zoals in de theorielessen wordt vermeld moet men de achterkant thuis invullen)
((Dan misschien best ergens anders gaan theorieles volgen (joke))

De VOORZIJDE moet op de plaats van het ongeval door de partijen ingevuld en ondertekend worden.
Daarna mag je daar niets meer aan veranderen.

De ACHTERZIJDE hoef je niet op de plaats van het ongeval in te vullen en ben je zelfs helemaal niet verplicht in te vullen.
Vul je het in, kan je dat rustig thuis doen of samen met je verzekeringsagent.

Conclusie:
Wat men ook in je theorieles heeft gezegd, als deze vraag tijdens het echte examen ZOU gesteld worden, kruis dan aan wat wij in antwoord A gaven.

MAAR
Ik zal voor alle duidelijkheid in de vraag toevoegen: samen op de plaats van het ongeval.
Plaats reactie