vraag over het geldigheid van theorie en voorlopig rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
kivo2013
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:08

vraag over het geldigheid van theorie en voorlopig rijbewijs

Bericht door kivo2013 »

hallo,
mijn vraag is, ik heb een attest van een erkende rijschool dat ik alleen mag rijden maar dat heb ik op 6 oktober gekregen, dus de nieuwe wet is voor mij geldig, dat ik 9 maanden eerst moet oefenen dan pas examen afleggen. maar de vraag is wanneer telt die 9 maanden? vanaf wanneer dat ik voorlopig rijbewijs hebt aangevraagd dus op juni 2017? zoja, dan kan ik in maart 2018 mijn rij examen afleggen. Is dat zo? maar dan heb ik ook nog 9 maanden de tijd ten slechtste dat ik op de eerste poging niet ben geslaagd voor rijexamen?

En nog een ding dat ik niet begrijp, het theoriepapier is 3 jaar geldig , voor mijn theorie was ik vorig jaar geslaagd op juli 2016 dus is al ondertussen 17 maanden gepasseerd. van 36 maanden gaat er 17 maanden af is dus 19 maanden nog geldig, gaat er dan daar 18 maanden af omdat ik 20u rijles heb gevolgd? of is die officieel 19 maanden geldig ? ik zit echt in de war met de nieuwe wet....
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: vraag over het geldigheid van theorie en voorlopig rijbewijs

Bericht door de rijprof »

maar de vraag is wanneer telt die 9 maanden?
Vanaf de datum van jouw éérste voorlopig rijbewijs.
dus 19 maanden nog geldig
Ja
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
kivo2013
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2017, 00:08

Re: vraag over het geldigheid van theorie en voorlopig rijbewijs

Bericht door kivo2013 »

Theoriepapier is 3jaar geldig dus die blijft sowieso 3jaar geldig van wanneer je ze behaald hebt?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag over het geldigheid van theorie en voorlopig rijbewijs

Bericht door GRO »

Van de dag wanneer je geslaagd bent voor het theorie-examen en je dus dat papier hebt gekregen.
Uitvoerige uitleg vind je ook in ons praktijkboek
https://www.gratisrijbewijsonline.be/pr ... aktijkboek
Plaats reactie