Nodige papieren praktijkexamen + fietspad

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Girlxxx

Nodige papieren praktijkexamen + fietspad

Bericht door Girlxxx »

Hallo iedereen,
Ik moet morgen mijn praktijkexamen gaan doen, daarbij nog enkele vraagjes.
Klopt het dat ik voor mn praktijkexamen enkel mijn pas en voorlopig rijbewijs nodig heb, en mijn begeleider dat van haar natuurlijk. De papieren van de auto (allemaal oke) en de L en extra spiegel etc. Ik twijfelde vooral over de spullen die ik nodig had zelf, klopt dit? Geen extra papieren van mijn theorie-examen?

En ten tweede, ik twijfelde vandaag tijdens het oefenen. Ik weet dat ik niet mag stilstaan op het voetpad en fietspad, is dit ook van toepassing bij het opdraaien op de baan? Ik stop altijd voor het voetpad maar dan rijd ik wat naar voor zodat ik voldoende zicht heb op de baan. Dan sta ik natuurlijk wel op het fiets-/voetpad...

Alvast bedankt! :)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Nodige papieren praktijkexamen + fietspad

Bericht door de rijprof »

Je hebt de nodige documenten.
Wel nakijken of jouw slagen voor theorie minder dan 3 jaar geleden was.

Wat het fietspad betreft, mag je niet parkeren of stilstaan op een fietspad , maar er even op stoppen om een beter zicht te verkrijgen is geen probleem. Stoppen (tijdens verkeersdeelname) is n.l. niet hetzelfde als stilstaan (laden/lossen of iemand laten in/uitstappen).

Let wel op dat je éérst kijkt of er geen fietsers in aantocht zijn alvorens je op het fietspad gaat stoppen.
Veel succes!
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie