Voorlopig rijbewijs B - Model 2

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
spidey
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2005, 00:00

Voorlopig rijbewijs B - Model 2

Bericht door spidey »

Hoi iedereen

Allereerst al proficiat met deze site. Alle info wordt goed weer gegeven en het is echt wel een hulp bij het studeren

Mijn theoretisch examen is goed verlopen en ik ben intussen gestart met mijn prakijklessen, die ook wel redelijk vlot verlopen. Voor de volgende vraag vond ik echter wel niet onmiddellijk een antwoord op de site.

Vanaf het ogenblik dat ik met een voorlopig rijbewijs model 2 mag rijden, mag ik alleen rijden. (Met een blauwe L). Is er aan dit model dan ook een vaste auto verbonden die op op het voorlopig rijbewijs vermeld staat? Of mag ik vanaf dan met elk auto rijden als de blauwe L aanwezig is?

Groetjes

Spidey
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Met elke auto met manuele versnelling als je op de achterruit de L kleeft.

(Ps, geen erg hoor, maar als je nog vragen hebt i.v.m. praktijk, plaats je ze best in het topic 'praktijk')
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

eugeen schreef: Met elke auto met manuele versnelling als je op de achterruit de L kleeft.

(Ps, geen erg hoor, maar als je nog vragen hebt i.v.m. praktijk, plaats je ze best in het topic 'praktijk')
Een automatische versnellingsbak is ook toegelaten.
spidey
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2005, 00:00

Bericht door spidey »

digital schreef:
eugeen schreef: Met elke auto met manuele versnelling als je op de achterruit de L kleeft.

(Ps, geen erg hoor, maar als je nog vragen hebt i.v.m. praktijk, plaats je ze best in het topic 'praktijk')
Een automatische versnellingsbak is ook toegelaten.
Bedankt voor de antwoorden!
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Ik heb ook even een vraagje hierrond:

Als je aan je proefperiode van 3 maanden bezig bent, dan mag je een passagier meenemen van minstens 24 jaar én in het bezit van een rijbewijs. Deze mag langs je zitten.
Je mag dan achterin ook nog 1 passagier meenemen, ongeacht de leeftijd.

Nu is mijn vraag:
Mag je eventueel iemand van 23 achterin meenemen zonder een andere passagier?

Misschien wel een domme vraag, maar het meisje waar ik altijd bij meerij is 23,5. Nu dacht ik van haar toch wel mee te kunnen nemen de komende tijd, maar dat gaat dus blijkbaar niet?
Eigenlijk zijn die leeftijden die daaraan verbonden zijn toch ergens nutteloos?
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

BBB schreef: Gast, je bent volgens mij in de war met model 3 en model 1.

3 maanden stage hoort bij model 2.
Bij model 2 hoef je geen begeleider mee te nemen (mag wel). Die persoon van 23,5 mag dus voor en achter zitten.

Just whondering, waarom zou zij achterin gaan zitten als zij de enige passagier is?
Dit is niet waar BBB! Bij model 2 mag je inderdaad alleen rijden. Er mag ook iemand van 24 + rijbewijs meerijden, en in dat laatste geval mag er nog een tweede passagier mee (bvb van 23). Enkel iemand van 23 meenemen mag dus niet!
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Dat laatste had ik dan inderdaad niet goed begrepen. Goed dat je het corrigeert.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Gast, je bent volgens mij in de war met model 3 en model 1.

3 maanden stage hoort bij model 2.
Bij model 2 hoef je geen begeleider mee te nemen (mag wel). Die persoon van 23,5 mag dus voor en achter zitten.

Just whondering, waarom zou zij achterin gaan zitten als zij de enige passagier is?
Plaats reactie