bijlage 4

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
lien92

bijlage 4

Bericht door lien92 »

Beste,

Mijn rijbewijs is vervallen op 02/2014.
Ik ben er na lang zoeken achtergekomen dat ik een bijlage 4 moet ophalen en met de rijschool verder kan doen. Mits het opnieuw behalen van de theorie. Maar als ik geslaagd ben voor de theorie en eindelijk met de rijschool kan beginnen lessen binnen welke bepaalde duur moet ik slagen ? Is dit ook maar bepaalde maanden/jaren geldig ?

Alvast bedankt
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: bijlage 4

Bericht door Inazuma »

lien92 schreef:Mijn rijbewijs is vervallen op 02/2014.
Ik ben er na lang zoeken achtergekomen dat ik een bijlage 4 moet ophalen en met de rijschool verder kan doen. Mits het opnieuw behalen van de theorie. Maar als ik geslaagd ben voor de theorie en eindelijk met de rijschool kan beginnen lessen binnen welke bepaalde duur moet ik slagen ? Is dit ook maar bepaalde maanden/jaren geldig ?
1 draadje is genoeg hoor ...
viewtopic.php?f=2&t=19037

Theorie: max 3 jaar oud om examen te mogen doen

Lessen: minstens 6 uur volgen

Daar staan vzviw geen termijnen meer op ... maar 3 jaar na het vervallen van je voorlopige rijbewijs B, kan je een nieuw aanvragen
febedej

Re: bijlage 4

Bericht door febedej »

Hallo

Ik heb ook mijn bijlage 4 gekregen, maar moet je dan ook theorielessen volgen of enkel 6u praktijles met de rijschool?


Groetjes

Febe
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: bijlage 4

Bericht door Inazuma »

febedej schreef: 09 feb 2018, 11:23 Ik heb ook mijn bijlage 4 gekregen, maar moet je dan ook theorielessen volgen of enkel 6u praktijles met de rijschool?
Hangt er van af:

Op het moment dat je praktijkexamen doet, moet je de theorie minder dan 3 jaar geleden afgelegd hebben.

Opfrissen kan nooit kwaad ...
Lienttje

Re: bijlage 4

Bericht door Lienttje »

Beste

Weet het niet goed of ik hier deze mag plaatsen maar zit met een probleem.
Ben voor de 2de keer niet geslaagd voor mijn praktijkexamen(B).
Mijn voorlopige rijbewijs(zonder begeleider) is geldig t.e.m. 31.12.2021.
Heb al contact opgenomen met verschillende examencentrums maar helaas geen plaats voor 31.12.2021.

Examencentrum heeft mij laten weten dat ik na vervalling van mijn voorlopige rijbewijs moet 6u rijschool volgen.
Na 6u volgen van rijschool mag ik rijbewijs M12aanvragen.


Mijn vraag is: na het aanvragen van rijbewijs M12 mag ik direct opnieuw praktijkexamen afleggen? Of moet ik een termijn er mee wachten?
Kan er iemand mij hier mee helpen aub.

Mijn dank ik groot.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: bijlage 4

Bericht door Inazuma »

Lienttje schreef: 11 nov 2021, 00:09 Ben voor de 2de keer niet geslaagd voor mijn praktijkexamen(B).
Wat betekent dat je die 6 uur eender hoe al moet volgen om opnieuw examen te mogen doen

Opletten dat je theorie geldig is op moment praktijkexamen (normaal 3 jaar)
Of verlengd wegens corona, of door het opnieuw af te leggen
Mijn voorlopige rijbewijs(zonder begeleider) is geldig t.e.m. 31.12.2021.
Is dat mét verlenging al meegerekend ?

https://www.vlaanderen.be/mobiliteit-en ... rijexamens

Mijn vraag is: na het aanvragen van rijbewijs M12 mag ik direct opnieuw praktijkexamen afleggen?
Je moet niet opnieuw een "stageperiode" wachten - je hebt die al gedaan met je eerdere voorlopig rijbewijs
S.erg

Re: bijlage 4

Bericht door S.erg »

Beste,

Mijn voorlopige rijbewijs is vervallen, maar mijn theorie niet.
Daarom moet ik 6 uur praktijk lessen volgen met of zonder praktijkexamen.

Als ik zonder praktijkexamen lessen volg krijg ik een voorlopige rijbewijs M12.
Periode van 12 maanden met begeleider.

Maar bij 6 uur praktijk lessen met examen, leg ik praktijk examen af.

Mijn vraag is wat gebeurt er als ik kies voor het nemen van 6 uur praktijklessen met examen en niet slaag voor Het examen. Wat is het beste keuze.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: bijlage 4

Bericht door Inazuma »

S.erg schreef: 28 feb 2024, 03:26 Mijn vraag is wat gebeurt er als ik kies voor het nemen van 6 uur praktijklessen met examen en niet slaag voor Het examen.
Niets
Dan heb je gewoon 1 examenpoging gebruikt ...

Je kan -wegens 6 uur rijles in rijschool gevolgd- nog steeds een voorlopig rijbewijs M12 aanvragen


Er is geen "beste keuze"
Alles hangt af van hoe ver je al stond met je rij-opleiding, en of je met 6 uur rijles klaar bent voor examen ...
Plaats reactie