vraag 7475

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

vraag 7475

Bericht door Gast »

Snap vraag 7475 niet.
De zwarte auto mag toch wel links die rechterauto inhalen ?
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 7475

Bericht door GRO »

Je moet ook de uitleg lezen die bij het antwoord op de vraag staat:
Neen, want hij zou dan ook tegelijkertijd de auto die op de linkerrijstrook rijdt langs rechts inhalen en dat is verboden.
farmcube
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2016, 15:47

Re: vraag 7475

Bericht door farmcube »

De auto op de linker rijstrook kan dus in geen enkel geval ingehaald worden?

En ik blijf dus onderhevig aan zijn snelheid, ook al is zijn snelheid onder de 100km/u?

Hij begaat dus wettelijk gezien een overtreding omdat hij niet terug naar rechts uitwijkt?

Ik moet dus wachten tot hij rechts uitwijkt, zodat ik hem pas later kan inhalen van links.
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraag 7475

Bericht door Rafael »

farmcube schreef:De auto op de linker rijstrook kan dus in geen enkel geval ingehaald worden?

En ik blijf dus onderhevig aan zijn snelheid, ook al is zijn snelheid onder de 100km/u?

Hij begaat dus wettelijk gezien een overtreding omdat hij niet terug naar rechts uitwijkt?

Ik moet dus wachten tot hij rechts uitwijkt, zodat ik hem pas later kan inhalen van links.
Klopt volledig.
auto1234

Re: vraag 7475

Bericht door auto1234 »

Indien, bijvoorbeeld, de maximumsnelheid 120km/h bedraagt en het is bv een autoweg: stel dat de linkse auto 60 km/h rijdt en de rechtse auto 50km/h. Indien ik de middelste auto dan tegen een snelheid van 59km/h rijdt, haalt hij de rechtse auto probleemloos in, terwijl de linkse auto net verder weg rijdt. Het probleem in de vraagstelling is dat er staat dat ze beiden zeer traag rijden, in plaats van beiden zeer traag én met dezelfde snelheid.
Plaats reactie