Nummer 688

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Legoloes

Nummer 688

Bericht door Legoloes »

Deze foto is genomen aan een oversteekplaats. Waarom geldt hier de 5m regel niet?
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Nummer 688

Bericht door Rafael »

Zie o.a. dit topic.
Inazuma schreef:
rijdtsnel schreef: Op de foto staat de wagen op minder dan 5 meter van het zebrapad geparkeerd, is dit normaal ?
Het parkeerverbod op minder dan 5m voor een oversteekplaats, geldt enkel op de rijbaan .


Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :
(...)
4° op de oversteekplaatsen voor voetgangers, op de oversteekplaatsen voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen en op de rijbaan op minder dan 5 meter voor deze oversteekplaatsen;
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Nummer 688

Bericht door GRO »

someRandomDude

Re: Nummer 688

Bericht door someRandomDude »

5 jaar later:

Dus het mag wel...
vind ik een vreemde regel, eerste keer na 5 dagen leren dat het me opvalt dat het enkel geldt voor
voertuigen OP de RIJBAAN en niet op de verhoogde berm. waar je normaal gezien ook niet op mag parkeren BINNEN de bebouwde kom ?
Gast

Re: Nummer 688

Bericht door Gast »

someRandomDude schreef: 25 okt 2020, 16:43 5 jaar later:

Dus het mag wel...
vind ik een vreemde regel, eerste keer na 5 dagen leren dat het me opvalt dat het enkel geldt voor
voertuigen OP de RIJBAAN en niet op de verhoogde berm. waar je normaal gezien ook niet op mag parkeren BINNEN de bebouwde kom ?
In deze vraag gaat het dus duidelijk over een situatie BUITEN de bebouwde kom, Had wat beter moeten opletten; EXCUUS
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Nummer 688

Bericht door Inazuma »

someRandomDude schreef: 25 okt 2020, 16:43 vind ik een vreemde regel,
Er staan wel meer vreemde dingen in de wegcode ...
Plaats reactie