boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door Benny Stinkens »

In mijn verklaring vermeldde ik ook dat we enkel op de parking hebben gereden.
Maakt niet uit, ook dit had je niet mogen doen, gevolgen gaan dus net hetzelfde zijn :idea:
Is het mogelijk dat ik een rijverbod krijg of dat mijn voorlopig rijbewijs word ingetrokken?
Neen, kan je vinden in de antwoorden hierboven :idea:
Inazuma schreef:Gek genoeg is er geen wettelijke mogelijkheid om het rijbewijs in te trekken zuiver omwille van inbreuken op de scholingsvoorwaarden ...
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
DerrickH

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door DerrickH »

Bij de opties voor een tijdelijk rijbewijs staat er steeds uitdrukkelijk aangeduid dat bij 'zonder begeleider' je 2 passagiers mag meenemen (die moeten voldoet aan wat regels).

Mogen deze "passagiers" je dan geen les/instructies geven, of moet je dan gewoon doen alsof je samen naar de winkel ging als je wordt tegen gehouden?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

DerrickH schreef: 16 apr 2021, 14:19 Bij de opties voor een tijdelijk rijbewijs staat er steeds uitdrukkelijk aangeduid dat bij 'zonder begeleider' je 2 passagiers mag meenemen (die moeten voldoet aan wat regels).

Mogen deze "passagiers" je dan geen les/instructies geven, of moet je dan gewoon doen alsof je samen naar de winkel ging als je wordt tegen gehouden?
Die mogen je zeker aanwijzingen, tips advies ... etc geven
Robtje

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door Robtje »

Hallo ik heb vorige 2/06/2021 mijn vriendin vervoerd voor een rit van 5min om iets te gaan halen samen we zijn toen tegengehouden geweest in Brugge en ik had een verloopig rijbewijs nu een jaar later heb ik een brief gekregen om voor te komen voor de rechter in Brugge nu heb ik wel ondertussen mijn vast rijbewijs al behaald en heb mijn rijbewijs ook nodig voor naar het werk te graken iemand enig idee wat de straf zou kunnen zijn?

Mvg
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door GRO »

Misschien kan je het antwoord net boven je posting eens lezen, dan moet alles niet opnieuw getypt worden.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Robtje schreef: 20 apr 2021, 14:19 Hallo ik heb vorige 2/06/2021 mijn vriendin vervoerd voor een rit van 5min om iets te gaan halen samen we zijn toen tegengehouden geweest in Brugge en ik had een verloopig rijbewijs nu een jaar later heb ik een brief gekregen om voor te komen voor de rechter in Brugge nu heb ik wel ondertussen mijn vast rijbewijs al behaald en heb mijn rijbewijs ook nodig voor naar het werk te graken iemand enig idee wat de straf zou kunnen zijn?
https://www.gratisrijbewijsonline-forum ... 84#p106784

Plus nog bijdrage juridische bijstandsfonds, 20 €


Eerste veroordeling ligt doorgaans rond de minimumstraf effectief, dus 400€
Plus de kosten ...
Plus vermelding op strafblad

"Rijverbod" is hiervoor wettelijk niet mogelijk
robin

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door robin »

Robtje schreef: 20 apr 2021, 14:19 Hallo ik heb vorige 2/06/2021 mijn vriendin vervoerd voor een rit van 5min om iets te gaan halen samen we zijn toen tegengehouden geweest in Brugge en ik had een verloopig rijbewijs nu een jaar later heb ik een brief gekregen om voor te komen voor de rechter in Brugge nu heb ik wel ondertussen mijn vast rijbewijs al behaald en heb mijn rijbewijs ook nodig voor naar het werk te graken iemand enig idee wat de straf zou kunnen zijn?

Mvg
en wanneer moet je voorkomen want dat is ook bijn mij gebuurt en ik moet ook voorkomen kan aub zeggen wat er met uw is geburt
Azerty123

Te snel gereden zonder L

Bericht door Azerty123 »

Hallo

Vorige week had ik te snel gereden op een 50km weg.
Het ging van 70km naar 50km dus moest ik normaal vertragen. Ik was niet geconcentreerd en reed ik wat sneller.
Ik denk rond de 55-60 of zelfs 70.
Ik had het pas door nadat ik voorbij de flitspaal reed.
Ik was niet zeker of ik geflits werd of niet.
Ook had ik geen L-teken.
Ik was wel alleen.

Wat voor straf kan ik verwachten?
Azerty123

Re: Te snel gereden zonder L

Bericht door Azerty123 »

Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 15:48 Hallo

Vorige week had ik te snel gereden op een 50km weg.
Het ging van 70km naar 50km dus moest ik normaal vertragen. Ik was niet geconcentreerd en reed ik wat sneller.
Ik denk rond de 55-60 of zelfs 70.
Ik had het pas door nadat ik voorbij de flitspaal reed.
Ik was niet zeker of ik geflits werd of niet.
Ook had ik geen L-teken.
Ik was wel alleen.

Wat voor straf kan ik verwachten?
Auto staat op mijn naam.
Kunnen de politie weten als ik een voorlopig rijbewijs heb of niet?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Te snel gereden zonder L

Bericht door Inazuma »

Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 15:48 Wat voor straf kan ik verwachten?
Overschrijvingsformulier ...
Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 16:01 Auto staat op mijn naam.
Kunnen de politie weten als ik een voorlopig rijbewijs heb of niet?
Ja

Maar ze hebben nooit vastgesteld dat jij er ook mee reed op dat moment

1 van de nadelen voor de verkeersveiligheid van een verkeersbeleid dat enkel op snelheid en flitsen gericht is
Maar een voordeel voor jou ... diegene die men voor de verkeersveiligheid eigenlijk van de weg zou moeten halen
Azerty123

Re: Te snel gereden zonder L

Bericht door Azerty123 »

Inazuma schreef: 09 jul 2021, 16:13
Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 15:48 Wat voor straf kan ik verwachten?
Overschrijvingsformulier ...
Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 16:01 Auto staat op mijn naam.
Kunnen de politie weten als ik een voorlopig rijbewijs heb of niet?
Ja

Maar ze hebben nooit vastgesteld dat jij er ook mee reed op dat moment

1 van de nadelen voor de verkeersveiligheid van een verkeersbeleid dat enkel op snelheid en flitsen gericht is
Maar een voordeel voor jou ... diegene die men voor de verkeersveiligheid eigenlijk van de weg zou moeten halen

Kunt u de laatste deel uitleggen aub?
Snap ik niet zo goed.
"1 van de nadelen voor de verkeersveiligheid van een verkeersbeleid dat enkel op snelheid en flitsen gericht is
Maar een voordeel voor jou ... diegene die men voor de verkeersveiligheid eigenlijk van de weg zou moeten halen"
Azerty123

Re: Te snel gereden zonder L

Bericht door Azerty123 »

Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 17:39
Inazuma schreef: 09 jul 2021, 16:13
Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 15:48 Wat voor straf kan ik verwachten?
Overschrijvingsformulier ...
Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 16:01 Auto staat op mijn naam.
Kunnen de politie weten als ik een voorlopig rijbewijs heb of niet?
Ja

Maar ze hebben nooit vastgesteld dat jij er ook mee reed op dat moment

1 van de nadelen voor de verkeersveiligheid van een verkeersbeleid dat enkel op snelheid en flitsen gericht is
Maar een voordeel voor jou ... diegene die men voor de verkeersveiligheid eigenlijk van de weg zou moeten halen

Kunt u de laatste deel uitleggen aub?
Snap ik niet zo goed.
"1 van de nadelen voor de verkeersveiligheid van een verkeersbeleid dat enkel op snelheid en flitsen gericht is
Maar een voordeel voor jou ... diegene die men voor de verkeersveiligheid eigenlijk van de weg zou moeten halen"
Dus er is een mogelijkheid dat ik alleen een geldboete moet betalen.
Als ik een ongeluk heb kan ik een bedrag verwachten van 500+ euro doordat ik zonder L reed, of niet?
Azerty123

Re: Te snel gereden zonder L

Bericht door Azerty123 »

Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 17:44
Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 17:39
Inazuma schreef: 09 jul 2021, 16:13
Overschrijvingsformulier ...


Ja

Maar ze hebben nooit vastgesteld dat jij er ook mee reed op dat moment

1 van de nadelen voor de verkeersveiligheid van een verkeersbeleid dat enkel op snelheid en flitsen gericht is
Maar een voordeel voor jou ... diegene die men voor de verkeersveiligheid eigenlijk van de weg zou moeten halen

Kunt u de laatste deel uitleggen aub?
Snap ik niet zo goed.
"1 van de nadelen voor de verkeersveiligheid van een verkeersbeleid dat enkel op snelheid en flitsen gericht is
Maar een voordeel voor jou ... diegene die men voor de verkeersveiligheid eigenlijk van de weg zou moeten halen"
Dus er is een mogelijkheid dat ik alleen een geldboete moet betalen.
Als ik een ongeluk heb kan ik een bedrag verwachten van 500+ euro doordat ik zonder L reed, of niet?
Ik bedoel als ik ongeluk heb is het mogelijk dat ik 500+ euro moet betalen doordat ik zonder L reed, of niet?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: boete passagier meevoeren met voorlopig rijbewijs

Bericht door GRO »

@Azerty 123
Beste,
Is dat nu werkelijk nodig dat, telkens je een vraag stelt, je eerst een half topic opnieuw kopieert???
Je kunt toch gewoon je vraag stellen.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Te snel gereden zonder L

Bericht door Inazuma »

Azerty123 schreef: 09 jul 2021, 17:44 Dus er is een mogelijkheid dat ik alleen een geldboete moet betalen.
Alleen een onmiddellijke inning zelfs

Boetes zijn geldstraffen uitgesproken door de rechtbank
Door hoe verkeersbeleid "werkt", is er zeer weinig kans dat je daar terechtkomt, ondanks inbreuken op voorlopig rijbewijs

Politie heeft niet vastgesteld wie er reed ...
Als ik een ongeluk heb kan ik een bedrag verwachten van 500+ euro doordat ik zonder L reed, of niet?
Vastgestelde overtreding op de scholingsvoorwaarden van het voorlopig rijbewijs gaat naar politierechtbank

Boete daar zit vaak rond 400€
Plus de kosten , intussen al bijna 350 € ...
Plaats reactie