vraag 314

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
maxim97

vraag 314

Bericht door maxim97 »

ik versta die vraag niet goed, ik dacht dat je niet mocht inhalen op een kruispunt
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 314

Bericht door GRO »

Ik versta jouw vraag ook niet goed.
Vraag 314 gaat over parkeren en stilstaan en niet over inhalen.
maxim97

Re: vraag 314

Bericht door maxim97 »

sorry tis vraag 214
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 314

Bericht door GRO »

ik dacht dat je niet mocht inhalen op een kruispunt
Amaai... jij heb toch echt de theorie op onze site niet doorgenomen, want dat komt nu eens in verschillende lessen aan bod, wanneer je op een kruispunt links mag inhalen.
DUS eerst de theorie doornemen en als dan nog iets niet duidelijk is, ben je van harte welkom met je vragen
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: vraag 314

Bericht door bert.covens »

Wanneer mag je niet inhalen op een kruispunt ?

17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:

2° a) op de kruispunten waar de voorrang van rechts geldt;

b) op de andere kruispunten voor de bestuurders die voorrang moeten verlenen overeenkomstig artikel 12.3.1.


Dit kruispunt wordt geregeld door verkeerslichten ....



Edit: kan je eventueel je vraag iets concreter stellen? Zo begrijpen we beter waarmee je in de knoop zit. :wink:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Ale
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mar 2018, 15:34

214

Bericht door Ale »

Weet iemand waarom ze bij vraag 214 van rijbewijs A zeggen dat je mag in halen aan een kruispunt met lichten het is geen 1 richtings straat dus als er verkeer komt van de tegen over gestelde richting heb je toch een ongeluk Kan ik meer info daar over krijgen
Dominiek Van Bogaert
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mar 2018, 18:16

Re: vraag 314

Bericht door Dominiek Van Bogaert »

Het gaat eigenlijk meer om de voorrang aan rechts. Bij verkeerslichten zal er niemand van rechts komen als jij groen hebt.
Je mag nooit inhalen als er een tegenligger komt, niet op een kruispunt en niet op een recht stuk zonder kruispunten.
Er staat niet in de vraag dat er een tegenligger komt, anders zou je gelijk hebben.
Plaats reactie