Technische vragen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Els

Technische vragen

Bericht door Els »

Hallo

Ik ben net mijn theoretisch examen gaan doen, daar kreeg ik enkele technische vragen die ik niet op deze site, noch in mijn boek terug vind. Het ging onder andere over een luchtfilter en welke stof uitlaatgassen worden in contact met de zon. Weten jullie soms waar ik deze leerstof terugvind?

Dank je

Els
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Els,

Wij weten dat vanaf 5 september een Goca een aantal nieuwe vragen heeft, die voor ons ook totaal nieuw zijn.

Probeer eens de vragen zo juist mogelijk te formuleren, dan kunnen wij opzoeken wat het antwoord moet zijn.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Hallo

De vraag luidde: In welke stof worden uitlaatgassen omgezet als ze in contact komen met de zon?

a- zwavel ... (een bepaalde chemische stof)
b- ozon
c- benzeen

Door mijn fouten na te zien, weet ik dat het antwoord b is, maar ik vroeg me af of ik me nog aan vragen kan verwachten waar ik de theorie nergens van terugvind? Ik heb zo een drie- viertal technische vragen gekregen (over luchtfilters en dergerlijke), die ik jammer genoeg niet meer kan formuleren.

Ik hoop dat u me aan de nodige informatie kan helpen?

Dank

Els
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste Els,

Zoals je schrijft is die technische info nog niet op de site te vinden en ok nog niet in een handboek.

Voor ons is het ook nieuw dat er nu zulke vragen gesteld worden. Ik hoop dat de volgende dagen door anderen nog wat vragen worden doorgemaild.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik vindt in elk geval dat men met dit soort vragen aan het overdrijven is.

Als ik gene bal ken van chemie ben ik daarom dan een minder goede bestuurder?

Als mijn auto wettelijk in orde is (daar dient dan de keuring voor)
dan kan het me weinig bommen of die nu benzeen of ozon achterlaat.

Niet dat ik tegen het milieu ben, integendeel
maar het is het werk van de keuringscentra om te beoordelen of mijn auto de juiste stoffen uitstoot al dan niet.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Zoals ik al ergens anders poste had ik onder meer de vraag of je best je motor even afzet als je een tijdje moet stilstaan bvb voor een overweg. (Ja) Persoonlijk vind ik dit soort vragen nog wel kunnen omdat ik zelf ook milieubewust ben en dit ook wil zijn in de auto (al denk ik dat ik dan beter bij het openbaar vervoer blijf), maar die vraag daar over die ozon vind ik nu ook wel overdreven... Een tweede vraag was wat het minst verbruikt, fietsendrager vanachter of bovenop de wagen, en eigenlijk kan je er zelf ook wel bij varen als je zo'n dingen weet... ('t was vanachter)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

I.v.m. het afzetten van de motor als je bv voor een ophaalbrug staat de wachten.

Ik heb die vraag vroeger eens gesteld aan een paar examinatoren en toen was het antwoord dat het niet in de wet staat dat je hem moet afzetten. Maar daarna was het weer wel om milieuredenen?

Welk antwoord rekenen zij daar nu voor als JUIST aan?
Afzetten of Niet afzetten.
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

Het juiste antwoord was afzetten...
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

De formulering was trouwens subtiel, de vraag was niet "moet ik mijn motor al dan niet afzetten", maar de vraag was wat het beste is voor het milieu. 'k Ga het misschien nog eens vragen als ik aan m'n praktijk begin, wat de instructeur er van vindt...
Plaats reactie