Wijzigingen sinds 2007

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Babber

Wijzigingen sinds 2007

Bericht door Babber »

Goeiendag,

Ik heb besloten mijn theorie te leren uit het boekje van Flor Coninckx, omdat ik dit gemakkelijker vind dan vanop het internet leren. Boekje is echter van 2007. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen die er sindsdien zijn gebeurd in de leerstof?

Vriendelijke groeten
peter3000
Berichten: 57
Lid geworden op: 06 sep 2008, 15:22

Re: Wijzigingen sinds 2007

Bericht door peter3000 »

Babber schreef:Goeiendag,

Ik heb besloten mijn theorie te leren uit het boekje van Flor Coninckx, omdat ik dit gemakkelijker vind dan vanop het internet leren. Boekje is echter van 2007. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen die er sindsdien zijn gebeurd in de leerstof?

Vriendelijke groeten
Ik denk dat ze je als tip gaan geven om het boek bij het oud papier te zetten :wink:

Als je per sé vanuit een boek wil leren, ga dan naar een rijschool en schaf je 'wees wegwijs' aan. Die is wel up-to-date.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Wijzigingen sinds 2007

Bericht door bert.covens »

Babber schreef:Goeiendag,

Ik heb besloten mijn theorie te leren uit het boekje van Flor Coninckx, omdat ik dit gemakkelijker vind dan vanop het internet leren. Boekje is echter van 2007. Wat zijn de belangrijkste wijzigingen die er sindsdien zijn gebeurd in de leerstof?
Ondermeer: (En dit zijn er nog maar twee, die mij spontaan te binnen schieten)

* verplicht fluohesje aan boord van je auto
* inhaalverboden: de inhaalverboden (artikel 17) gelden intussen ook tav een bromfiets, hoe staat dat in jouw boek?
peter3000 schreef: Ik denk dat ze je als tip gaan geven om het boek bij het oud papier te zetten :wink:
Hoe kan je 't raden. Een boek van intussen vier jaar oud....
peter3000 schreef: Als je per sé vanuit een boek wil leren, ga dan naar een rijschool en schaf je 'wees wegwijs' aan. Die is wel up-to-date.
Is inderdaad een zeer goed boek. Ook verkrijgbaar in de boekhandel. Maar daar moet je dan wel mee opletten. Boekhandels zullen mogelijks geneigd zijn hun voorraad te verkopen, ongeacht of het boek nog voldoende up-to-date is.

Een rijschool kan zich zulke slechte reclame niet verloorloven, dus daar is de aankoop van dat boek veiliger.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Wijzigingen sinds 2007

Bericht door GRO »

Een boek met datum 2007 kan dus misschien in 2006 naar de drukker gegaan zijn.
Er is sindsdien veel veranderd.

Gebruik http://www.gratisrijbewijsonline.be" target="_blank, dan moet je niet LEREN maar LEZEN.

- LEES elk hoofdstuk
- Maak de aansluitende oefenvragen
- Daak na alle hoofdstukken en oefenvragen onze proefexamens.

Als je dit doet dan kon je elke echte examenvraag minsten tweemaal tegen.
- Ofwel in de theorie aangegeven met TIP EXAMEN
- Ofwel in de oefenvragen
- Ofwel in de proefexamens.
Plaats reactie